webForumDet fria alternativet

Knapparna hamnar utanför fönstret i Outlook 2007

4 svar · 436 visningar · startad av nedde

neddeMedlem sedan nov. 2003187 inlägg

Får inte det här att lösa sig.

Vet inte riktigt när det uppkom. Jag har engelsk version av Windows Vista Ultimate, svensk version av office 2007.

Bifogar bild på felet. Någon som råkat ut för detta eller som vet hur jag kan lösa det?

Naturligtvis har jag alla uppdateringarna installerade. Har försökt att ominstallera office men det hjälper inte.

Alla knappar är större än vanligt och döljs av fönstret. Har provat att ominstallera utan resultat.

Capture.JPG
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Jag använder inte ens Win, men jag gissar att det har med systemets fonter att göra. Inte Office alltså. Kan man ändra systemfonterna i Win, så testa att gå ner 1 eller 2 pixlar i storlek.

Det är inget fel på fonterna i övriga program desvärre. Enbart i Outlook. Där har jag inte hittat något alternativ till att ändra teckensnitten.

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

nedde skrev:

Det är inget fel på fonterna i övriga program desvärre. Enbart i Outlook. Där har jag inte hittat något alternativ till att ändra teckensnitten.

Nej, det är just det: Man kan ytterst sällan ändra fonterna som ingår i specifika programs menyer och annat i själva programmen. De hämtar oftast (alltid?) fonterna från systemet. Det kan helt enkelt vara så att andra program "accepterar" felet, men att Outlooks fönster från början varit så tajta att en font som det minsta fel skapar den där effekten.

Alltså, om det inte går att ändra fonterna i pop-upfönster och annat i systeminställningarna (jag har för mig att man kan det i XP i alla fall. Högerklicka på skrivbordet osv.) så kan det vara att en felaktig font installerats nyligen.

Jag är ganska säker på att felet inte ligger i Outlook i alla fall. Men å andra sidan: Finns det inställningsfiler man kan slänga så att programmen nollställer sig i Win? I så fall, testa det...

Har försökt att ändra, allt är redan inställt på standard, har försökt att ändra till andra typsnitt utan resultat. Blir vansinnig på detta.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)