webForumDet fria alternativet

CRM

12 svar · 983 visningar · startad av Nicrosoft

NicrosoftMedlem sedan dec. 19993 824 inlägg

Vi är på gång att köpa in ett CRM-program på jobb.

Jag har ingen erfarenhet alls av denna typ av program så jag skulle behöva lite tips.

Ingen?

JymdisMedlem sedan mars 20015 637 inlägg

KONTAKT ifrån svenska leverantören Lundalogik..

Okej, jag råkar jobba där - men jag har ju varit på webforum ganska länge så jag hoppas det är ok =)

Det hittade jag när jag sökte :) Tror du skrev samma sak -05 :)

Hade hoppats på att fler hade fått lite erfarenhet sen frågan var uppre för ett par år sen. Tack för tips, skall kolla på det.

PaceMedlem sedan juni 20015 947 inlägg

Nicrosoft skrev:

Tror du skrev samma sak -05 :)

Tro det eller ej, jag minns samma sak. Déjà vu. :birp

PerMedlem sedan dec. 1999259 inlägg

Vad har ni för affärssystem i övrigt, ingen modul eller möjlighet att köra CRM där?

Ordersystemet är Microsoft XAL och jag har sett att Microsoft har crm-program (vore ju konstigt annars). Om ca ett år skall vi gå över till Tyskarnas hämd på mänskligheten, SAP. De har ju oxå crm såg jag igår..

Eftersom jag inte har någon erfarenhet alls så är det svårt att veta vad det finns för funktioner och vad man egentligen använder. I nuläget handlar det mest om att hålla reda på vad vi gör med/hos våra kunder, fixa besöks/demo/utbildnings-statistik. I framtiden, om man kopplar ihop det med ordersystem så kan man kanske enkelt plocka fram säljstatisktik och liknande utan att gå in i ordersystemet.

PotetaMedlem sedan maj 20053 014 inlägg

You got a message. ;)

LaspMedlem sedan juli 200010 197 inlägg

Jag tycker att det är ett viktigt område att datorisera.
Vi har ju mycken kunskap om order och ekonomiska lägen, men att koppla detta till fysiska perioder och möjligheter att lägga in kommentarer i samband med demo och mässor är jättevärdefullt.
Det förutsätter bara att alla medarbetare loggar alla händelser Små som stora.
Då blir CRM ett bra verktyg.

LaspMedlem sedan juli 200010 197 inlägg

Jag har nu laddat hem Sugar CRM Det är Open Source, så jag tänkte leka lite med det
Jag har ju hyfsade databaser att besudla det med.
Inspirerad lite av detta.
http://computersweden.idg.se/2.2683/1.210337/avis-satsar-pa-kundvard-fran-sugar-crm
Är någon intresserad mer så PM a mig gärna säger Lasp

Intressant. Vi har inte kommit till skott än så det kanske kan vara ett alternativ.

GislavedMedlem sedan nov. 20041 480 inlägg

Highrise är en trevlig variant om du ska köra webbaserat. Eller varför inte den från Fort nox?

Har ni lite större budget så har jag haft en del kunder som är helnöjda med SuperOffice, men jag har inte provat det själv.

Vatos LocosMedlem sedan mars 20051 063 inlägg

Nicrosoft skrev:

Ordersystemet är Microsoft XAL och jag har sett att Microsoft har crm-program (vore ju konstigt annars). Om ca ett år skall vi gå över till Tyskarnas hämd på mänskligheten, SAP. De har ju oxå crm såg jag igår..

Eftersom jag inte har någon erfarenhet alls så är det svårt att veta vad det finns för funktioner och vad man egentligen använder. I nuläget handlar det mest om att hålla reda på vad vi gör med/hos våra kunder, fixa besöks/demo/utbildnings-statistik. I framtiden, om man kopplar ihop det med ordersystem så kan man kanske enkelt plocka fram säljstatisktik och liknande utan att gå in i ordersystemet.

Var också tidigare emot SAP, men haft detta på mina senare uppdrag så har jag faktiskt insett att det inte är så pjåkigt, skall ni dessutom gå över till detta så kan det ju vara bra och redan nu förbereda detta genom att köra deras CRM-system.

Genererad på 382 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb