Hejsan!
Nu sitter jag här och kliar mig i huvudet, rejält. Åkte ut till päronen i dag, och då hade de lite strul med datorn. De hade problem med att komma ut på vissa sidor (varav den enda med säkerhet identifierade var SJ - övriga mindes de inte vilka det varit, men problemet hade uppstått vid försök att nå fler sidor än SJ:s), och jag satte mig och kikade på saken.
När jag försökte gå in hos SJ med Explorer så tokhängde sig programmet direkt, och datorn varvade upp likt en jumbojet. Explorer började inte ens ladda efter att jag knappat in https://www.sj.se och tryckt Enter, utan det ballade ur direkt. Poff tjoff, liksom.
Startade om datorn och installerade Explorer 7 (de körde sexan innan). Ingen effekt, samma resultat när jag därefter försökte gå in hos SJ.
Då testade jag med FireFox, och det gick kanon direkt, på första försöket.
Märkligt, tyckte jag. De hade ikoner om uppdateringar av Java, så jag uppdaterade det. Ingen som helst effekt.
De hade även en ikon om Windowsuppdateringar, sdå jag installerade Service Pack 3 (tror jag det var). Ingen effekt (hade jag kanske inte heller väntat mig).
Då uppdaterade jag Flash, men ingen effekt då heller.
Bara för sakens skull så uppdaterade jag sedan även ShockWave, men det hjälpte som väntat inte heller.
Nu sitter jag här och kliar mig i håret. I Explorer fungerar allt jag testat, utom SJ:s hemsida, men den fungerar finfint i FireFox. Aftonbladets hemsida är ju en av de mer avancerade, och den fungerar kanon även med Explorer.
Det skummaste i det här väldigt skumma är ju att datorn ger upp direkt när jag försöker gå in hos SJ. Man får alltså inte ens minsta indikation på att den försöker, utan det enda som händer är att Explorer hänger sig och att fläktarna accelererar upp som tusan.
Är det någon som har minsta lilla susning om vad detta skulle kunna handla om??
Tack på förhand!