Hej,
Jag har Office Small Business 2007 hemma och kör det mot Exchange Server.
Det har funkat jättebra i drygt två veckor, men igår så frös plötsligt Outlook.
Det står ingenting om att det inte svarar eller något sånt, utan det bara ligger på aktivitetsfältet.
Avslutar jag det genom aktivitetshanteraren och startar det igen hänger det sig såfort jag matar in lösenordet till Exchange.
Har även startat om datorn men det är ändå samma sak.
Jag har alltid tyckt att Outlook 2007 är sjukt instabilt, men det här tar ju priset.
Någon som har tips på vad man ska göra?
Tack!
Nu testade jag att döda Outlook och sen la jag till en ny profil, och la till Exchange där.
Det funkar hur bra som helst.
Vad kan då ha hänt med min "riktiga" profil?
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg Det är säkert nån av lösningarna/orsakerna som Pace länkar till. Men jag vill i alla fall tala om att jag varit med om nåt liknande 2-3 ggr de senaste 7-8 åren (med Entourage på Mac, men det hör egentligen inte hit).
Skälet visade sig vara korrupta mail på servern som mitt epostprogram helt enkelt inte ville veta av. När jag efter att ha gjort "allt" i den egna datorn (bl.a. installerat om epostklienten) till slut gick in i servern och tog bort mailen där, så funkade det.
Kan vara bra att ha i bakhuvudet om det händer igen: Gå in i servern direkt, deleta alla mail ett efter ett och testa starta om klienten varje gång.