webForumDet fria alternativet

Synkronisera data mellan lite allt möjligt!

1 svar · 398 visningar · startad av CatZ

CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg

Tjo,

Jag har stort behov av att kunna synkronisera uppgifter, kalender, e-post, kontakter mellan två outlook klienter och två mobiltelefoner. Det fungerar inte att ha både nokia pc suite och sony ericssons pc suite och behöva göra allting manuellt. Jag funderade på att... typ slänga upp en egen exchange server hemma som telefonerna och outlook kan synka mot men det är så jäkla bökigt att konfa den.

Några förslag på hur man håller sig själv synkad? :) Jag pallar inte göra det manuellt och då gör jag det inte vilket i sin tur innebär att jag inte har koll på allt som händer...

Alla förslag på smidiga lösningar både dyra som gratis mottages tacksamt!

CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg

https://www.midpoint.se/ - Det fick bli deras hosted exchange lösning tills jag orkar sätta ihop en server och konfa exchange.

Har varken tid eller lust just nu :)

Förövrigt så vill jag bara rekommendera midpoint till alla som kan tänkas vara intresserad. Jag beställde sent lördag eftermiddag. En timme senare fick jag ett e-post meddelande om jag verkligen hade angett rätt e-post adress. Det hade jag inte men Fredrik på midpoint hade lagt ihop ett och tre och luskat rätt på min e-post. två timmar senare är jag igång och kan synka både från mina telefoner och mina datorer. Dessutom är webmailen jävligt vass.

120 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
117 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)