webForumDet fria alternativet

Kryptiskt felmeddelande i FireFox

Kontorsprogramur Kontorsprogram

8 svar · 1 976 visningar · startad av Eclipse

EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg

Felmeddelandet:

Bilden http://......... vackerflicka.jpg kan inte visas, då den innehåller fel.

Vad jag vet har jag inte gjort något speciellt... Jag testade att ladda FireFox 3, den betan. Men där var det mycket som inte fungerade. Bland annat FoxMarks, men jag laddade en uppdatering av dom igår så det kanske fungerar nu.

Symptomen på detta felmeddelandet, ovan, är att sidan försöker ladda bilden om och om igen. Men den visas inte.

Vad göra???

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Filen (bilden) är kanske korrupt. Liknande har hänt förr.

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Om denna bild på något sätt hamnat bland dina bookmarks eller som din startsida så kan det vara anledningen. (Hittad via Google Images) Blogger skickar filer uppladdade till sina bloggar på ett speciellt sätt som funkar för img-taggar, men kan funka sämre om bilderna inte sitter i img-taggar.

Nej, vackerflicka.jpg var bara ett exempel. Kul att ni fokuserade på det...! :-)

Detta händer på VARJE bild och det är INTE fel på bilderna. Det vet jag! Bilderna fungerar hemma, med FireFox för Mac. Det är bara på kontoret det inte fungerar, med FireFox för Windows XP.

Bilderna fungerar om de finns på en hemsidan, men om man väljer att bara fisa en enskild bild så fungerar inte det!

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Men gäller det alla bilder öht, eller bara bilder från Blogger/Blogspot?

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Eclipse skrev:

...om man väljer att bara fisa en enskild bild så fungerar inte det!

Om du lägger en riktig brakskit med ett helt album då - funkar det? :e

(Förlåt, kunde inte låta bli)

Som nitro2k01 frågar: Gäller det bara från en sajt (du är lite sparsmakad med information nämligen)? Det kan mycket väl vara så att sajten blockerat s.k. hotlinking vilket innebär ungefär att man kan blockerar möjligheten för servern att skicka ut bara en bild utan omgivande html.

Kul felstavning! :-)

Det får jag bjuda på!

Nej, det gäller inte specifikt från någon speciell tjänst. Det gäller samtliga webbplatser där man högerklickar och väljer "visa bild".

Alltså, om det är en hemsida med bilder så fungerar den sidan. Inga problem. Men sen, om man väljer "visa bild" på en av bilderna, då fungerar det inte...!!

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Flyttas från Kontorsprogram

Bilden “http://www.webforum.nu/attachment.php?attachmentid=18227” kan inte visas, då den innehåller fel.

Jag har lokaliserat felet. Det är relaterat till Tillägget för FireFox, från Skype. Med tillägget avmarkerat fungerar allt som det ska.

Till och med vacker flicka! :-)

Förlåt för fel tråd! Visste inte att det fanns en hörna för webbläsare...

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)