webForumDet fria alternativet

Outlook 2007, POP, hämta inte gamla mail

4 svar · 3 046 visningar · startad av MickeA.com

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Hej!

Har precis fått min nya dator och har exporterat hela min inkorg till den nya datorn.
Det är Outlook 2007 på bägge datorerna och har inporterat min pst-fil på den nya.

Problemet är att jag har "Behåll kopia av meddelanden på servern" i markerat, så alla gamla mail finns kvar där.

Så, nu när jag har importerat min inkorg och trycker "Skicka / Ta emot" så vill Outlook ta hem alla mail igen, trots att det är dubletter av dom jag redan importerat.

Kan man ställa in någonstans att dubletter inte ska hämtas?

Finns det något bra sätt att lösa det här på?

Tack!

Outlook är ju helt bedrövligt...

Nu har jag testat följande saker:

• Att importera mina gamla mail _innan_ jag lade till mailkontot.
    - När man sedan kör "Skicka / Ta emot" så hämtas dubletter av alla mail.
    - Jag hittar inga inställningar man kan göra för "Skicka / Ta emot".
  • Jag tog bort min datafil helt och använde samma som på min gamla dator.
    - Samma sak här, dubletter tas hem av samtliga mail.
  • Jag testade att återställa allt, Ta hem alla mail på nytt.
    - Sen importerade jag min pst-fil och valde "Ersätt dubletter med importerade objekt". Det ersätts inget överhuvud taget, dubletter skapas....

Finns det något sätt att lösa det här på, eller är det enda sättet att ta bort allt på servern, och sedan importera min pst fil och vara nöjd och glad med det?

Problemet då är att gamla mail endast finns på min dator.

Fler tips?

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Varför importera PST filen, och inte bara ha den öppen parallellt med inkorgen?

se min bild och den röda rutan nere till vänster.... där har jag all e-post från Q1 -08 tex...

pst_i_outlook.jpg

Hmm, om man har mailen i olika mappar, går det väl inte att söka efter mail på ett smidigt sätt?

Mitt eg. problem är ju de här kopiorna på servern, det optimala hade varit att kunna tala om för "Skicka och Ta emot" att "Ta inte hem mail som är äldre än 2008-05-27", men det verkar inte gå att ställa in någonstans.

Jag tror iaf. att jag löst det på ett halvdant sätt. Om man kunde flytta alla mail till en annan mapp via Webmailen, så att allt inte ligger i inboxen där, då sugs inga gamla mail ner.

Jag har mailat Binero för att få hjälp med den här flytten, det går inte att flytta flera mail via deras webbklient.

Får se vad dom svarar, återkommer.

Fler förslag?

Binero hjälpte mig att flytta över alla bef. mail på servern till en temp. folder.
Sen importerade jag min gamla datafil och nu funkar det kanon.

Sjukt att det inte finns en sån här funktion direkt i Outlook.

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)