Jag har ett litet skumt problem med access (finns iofs säkert en enkel och logisk förklaring). Jag har ett formulär i Excel och använder mig av access för att skicka in o ut data.
Jag skickar i just den här från in saker i en tabell som jag senare i frågan ska hämta upp igen
Jag har märkt nu att när jag "stoppar" frågan (markerar ute i hörnet i Visual Basic editorn) och sedan kör igång den efter ca 1-2 sekunder så funkar det bra, men om jag inte stoppar den så verkar den inte hinna med att hitta det som lades in.
Likadant när jag fyller en listbox med sig ett par namn, när jag tar bort ett namn så är det inte alla gånger det försvinner när jag laddar om listboxen utan det verkar vara kvar i ca 1-2 sekunder där med.
Kan det vara så att jag har glömt något eller är det helt enkelt så att det är lite trögt? Tacksam för tips!
Kodexempel:
' Huvudsub
strsql = "INSERT INTO extraTid (extraTidAnstId,extraTidDatum)"
strsql = strsql & " VALUES(" & anstId & ",'" & datum & "')
dbUser.Execute strsql
Call kollaDygnsVeckoVila(anstId, fran, till, dagAr, start, slut)
' I kollaDygnsVeckoVila sub
rs7.Open "SELECT * FROM extraTid WHERE extraTidAnstId = " & rs6!anstId & " AND extraTidDatum = #" & x & "#", dbUser
' Det är i ovanstående fråga den inte får med det som jag la in i frågan högst upp
Kanske är i fel forum men i så fall ber jag om ursäkt och hoppas mod flyttar mig rätt