Går det att använda windows mail i vista för att hämta hem mail från en exchangeserver. Om inte, vad skall man köra ist?
Hämta mail i Vista från exchangeserver
Kontorsprogramur Kontorsprogram
12 svar · 697 visningar · startad av Nicrosoft
Det beror på om Exchangeservern är konfigurerad för andra protokoll än default.
kör hellre Microsoft Outlook
Att köra outlook är inget val.
Beror som sagt tidigare hur den är konfigurerad. IMAP, POP3 går att köra i Exchange.
Du behöver ta reda på hur den är uppsatt.
Jag har fått en guide för outlook, i den står det att man skall välja microsoft exchange. Skulle tro att det inte är tänkt att man skall kunna gå in med pop3 eller imap.
Finns det inte ngt annan mailklient som man kan använda?
Du kan använda i princip vilken klient som helst. Beroend på hur Exchange server är uppsatt.
Men om vi förutsätter att man inte kan använda pop3 eller imap för att ansluta och att man skall kunna ange exchangeserver och proxy för exchange.
Http eller https ? Webmail med andra ord.
Jag har webbacces till den idag men jag vill kunna få ner mailen lokalt på datorn. Det måste väl finnas med än Outlook som fixar det.
We only claim that the installer and Evolution will work on Windows XP. We are aware that Vista does not work and, honestly, that's not priority #1 right now.
Är detta ändrat? Verkar som senaste upptaderingen var 9/3 -07
Nicrosoft skrev:
We only claim that the installer and Evolution will work on Windows XP. We are aware that Vista does not work and, honestly, that's not priority #1 right now.Är detta ändrat? Verkar som senaste upptaderingen var 9/3 -07
Aha, det hade jag ingen aning om. Jag har inget svar på den frågan tyvärr.