webForumDet fria alternativet

FF vill inte ladda sida utan vill bara spara ner .php filer

Kontorsprogram

13 svar · 1 002 visningar · startad av jeanette

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg
Frågan#1

Hej!
Tusen år sedan jag var här....;-)

Jag har FF 2.0.0.11 och när jag ska ladda en sida så vill den bara att jag ska spara ner den till disken!!???
Vad är det för inställning jag har missat?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Ja, det var så länge sedan så man inte visste att man hade glömt bort dig! Välkommen tillbaka!

Är resultatet detsamma på alla webbplatser som kör php eller är det en lokal/specifik webbserver?

Hej Anders,
Den var bra...;-)

det är antagligen (har bara märkt det där) ifrån en sidan....( hrm...facebook)
Men det är tydligen bara jag som har det problemet, så det ligger ju på min sida.
Men jag hittar inte inställningen för hur jag ändrar så att den inte ska spara ner filerna utan exekvera dom.......

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Det är inte Firefox som ska exekvera filerna, det är det webbservern som gör. Gissningsvis spottar servern ur sig sidorna med någon knasig innehållstyp. Står det något om det?

*ler* ja ja .......

Nej, den frågar bara om jag vill spara till disk eller öppna den med något program på datorn.

och det är inte alltid......men speciellt första gången jag går in på typ morgonen.......kan få hålla på ett tag och stänga och öppna FF innan det funkar.

Medlem sedan juni 20001 251 inlägg

Jag skulle överhuvudtaget inte rekommendera FF till en normalanvändare, filnedladdningar strular, programmet läcker minne och enklaste flash äter upp massor cpu. Ska du inte använda dig av Firebug och liknande verktyg är IE7 ett bättre alternativ idag.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

stevenet skrev:

filnedladdningar strular, programmet läcker minne och enklaste flash äter upp massor cpu

Nej, det gör det inte :) Lämna nu den här tråden och sluta religionskriga.

Jag ville bara lägga fram ett alternativ, uppenbarligen fler som känner av problemen: http://www.webforum.nu/showthread.php?t=163020

ok....nu ger jag mig inte in i kriget!!

Jag vill bara ha hjälp med min fråga......!!!!!!

Verktyg -> Inställningar -> Innehåll -> Filtyper -> Redigera

Tack!!
Där har jag varit....!!
Men det gäller inte för mitt problem :-(
Jag kan alltså inte browsa genom sidor...för när jag då laddar en sida med .php så frågar den om jag ska spara ner den eller öppna den med ex. dreamweaver....

Det är inte hela tiden utan sker oregelbundet....men mest när jag besöker facebook......*s* och oftast när jag startat FF.

http://support.mozilla.com/tiki-view_forum_thread.php?forumId=1&comments_parentId=1452

"I noticed the same issue, but I can have a look at server loads at the same time, and connection speeds, as I'm an admin on the forums where I have this issue.
It occurs very often on a huge server load and slow connections (which are directly related as it is users online that push the server load)
I think I can safely say it has something to do with a slow response from the web server, data coming through very slowly or even a bit corrupted, if I download the file it shows the expected HTML code.
To me it seems this is a firefox issue, not a server issue, as other browsers don't seem affected."

Tack!! ;-)
Det räcker som svar......

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)