silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag har ett IMAP-konto hos Binero som jag använder dygnet runt i Thunderbird. Problemet är att Thunderbird skapade sina egna utkastmappar, skickatmappar osv. och använde inte de som redan "kom med kontot" eller vad man ska säga. Se bifogad fil så kanske ni förstår bättre.
Jag vill att Thunderbirds Utkast-mapp ska använda INBOX.Drafts så att mapparna synkas även mot Webbmailen som använder SquirellMail. För just nu så blir det så här:
Skickar jag mail i Thunderbird läggs mailen i Skickat-mappen. Skickar jag mail från SquirellMail så läggs mailen i INBOX.Sent. Helvridet.
Nån som har tips på hur man kan åtgärda det här? :bire
Gå in i inställningarna och ändra vilken mapp den ska använda?
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
greyhound skrev:
Gå in i inställningarna och ändra vilken mapp den ska använda?
Då kommer jag ju fortfarande ha kvar mappen "Utkast" och Papperskorgen.
Jag vill ju att INBOX.Drafts ska ligga under Utkast i stället - och inte synas alls i Thunderbird. Det gick hos mitt förra webbhotell...
Glömde bifoga bilden, sorry. Här kommer den:
OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg Nej, men jag har samma problem... :q
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Har du Binero också? Nån som kan hjälpa oss? :p
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Öhh, nu har Skickat-mappen fått för sig att inte vara med och leka längre!? Varför har de trillat ner?
Seriöst, det här är sjukt irriterande:
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg Alltså vad är problemet? :e
Gå till Verktyg, Konton och Kopior och mappar.
Ställ in dom mappar du vill använda och radera sedan de du inte vill ha kvar.
Troxy skrev:
Alltså vad är problemet? :e
Gå till Verktyg, Konton och Kopior och mappar.
Ställ in dom mappar du vill använda och radera sedan de du inte vill ha kvar.
Jag kan inte ta bort Skickat- och Utkast-mappen...
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg silfver, för mig så försvinner de ursprungliga när jag byter ut dom.
Men du kan logga in i något annat interface som har lite "grövre" hantering av mapparna.
Exempelvis deras webmail, där tror jag att man kan radera och byta namn på alla mappar som finns på kontot.
Troxy skrev:
silfver, för mig så försvinner de ursprungliga när jag byter ut dom.
Men du kan logga in i något annat interface som har lite "grövre" hantering av mapparna.
Exempelvis deras webmail, där tror jag att man kan radera och byta namn på alla mappar som finns på kontot.
Okej, ska pröva.
Men nu kan jag inte logga in. Loopas bara till den här sidan:
https://www.binero.se/kundservice/loggain
Jävla skitsystem de har.
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Okej, nu har jag lyckats få ordning på alla mappar utan papperskorgen. SquirellMailen använder INBOX.Trash och Thunderbird skapar en mapp som heter Papperskorgen. Den borde ju fatta vilken som ska vara papperskorg, men tydligen eftersom den skapar en ny mapp.
Hur kan jag få ordning på den? Hittar inte bland mappalternativen i TB vilken mapp som ska vara papperskorg..
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Det kanske hjälper om man döper om papperskorgen till INBOX.Trash :q
Sico skrev:
Det kanske hjälper om man döper om papperskorgen till INBOX.Trash :q
Det går inte, i alla fall inte i TB. Och jag tror ändå inte servern kommer att acceptera mapp-dubletter. :l
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Gein skrev:
http://kb.mozillazine.org/IMAP_Trash_folder
Precis vad jag letade efter! Men jag får det inte att fungera...
Nu har jag en rad i min prefs.js-fil som ser ut så här:
user_pref("imap.silfver.se.INBOX.Trash", "Papperskorgen");
Men det verkar inte vara rätt eftersom ingenting händer när jag öppnar Thunderbird igen.
UmbraMedlem sedan feb. 200480 inlägg Som jag tolkar sidan tycker jag inte din nyckel ser korrekt ut. Jag tror den skall vara:
user_pref("mail.server.serverX.trash_folder_name", "INBOX.Trash");
där X är ett nummer som du hittar i prefs.js enligt punkt 3.
Umbra skrev:
Som jag tolkar sidan tycker jag inte din nyckel ser korrekt ut. Jag tror den skall vara:
user_pref("mail.server.serverX.trash_folder_name", "INBOX.Trash");
där X är ett nummer som du hittar i prefs.js enligt punkt 3.
Hm. Men det enda som står i min prefs.js-fil är detta:
# Mozilla User Preferences
/* Do not edit this file.
*
* If you make changes to this file while the browser is running,
* the changes will be overwritten when the browser exits.
*
* To make a manual change to preferences, you can visit the URL about:config
* For more information, see http://www.mozilla.org/unix/customizing.html#prefs
*/
Och jag la bara till den raden ovan. Jag fattar inte vad jag ska ersätta för nåt med mail.server.serverX...
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag hade visst fel prefs.js-fil. Oväntat va?
Tack alla. Nu fungerar det! (y)
OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg Nu är det redan nästa år men jag löste det tvärsom, ställde in Squirrelmail att använda Thunderbirds mappar. Dock lär jag väl få dras med INBOX.Sent etc tills jag också gör som du gjorde och ändrar i prefs.js...