HermanMedlem sedan maj 2001427 inlägg
Är det nån mer än jag som upplever att Firefox blivit instabil? Jag får totallåsningar ett par gånger per dag. Gäller ofta då jag surfar på sidor rika på javascript/java-applets. Fungerade perfekt tidigare. Väldigt störande.
Jag kör version 2 om nån skulle undra.
yadorMedlem sedan mars 2004457 inlägg
Jag upplevde något konstigt idag senast o har gjort det ett tag. När man går in på en webbsida så laddas webbsidan o allt, men hemsidan ritas inte upp. Klickar man på visa källa så visas källkoden o allt , men fan ta med ingen webbsida visas. Varit väldigt frustrerande. Det gick dessutom inte att ladda om sidan utan jag var tvungen att starta om firefox, dock efter att det hade hänt 10 gånger typ så byte jag till opera då allt gick perfekt:)
Alla dem sidor där det hände var mycket grafik. Jag sitter förresten på openSUSE om någon vill veta :)
HermanMedlem sedan maj 2001427 inlägg
Bra idé att testa Opera. Det va ett tag sen (förutom i mobilen) :)
The_HulkMedlem sedan juni 20031 937 inlägg
Jag har problem med sidor som använder flash, ibland så bestämmer FF sig för att ta 100% av CPU:n
Ett par gånger så har webbläsaren sluttat ladda sidorna, går inte att byta tabb m.m. det enda som hjälper är då att avsluta FF genom aktivitetshanteraren.
Är väldigt nära att byta webbläsare för så ofta som den krånglar så är det inte värt det. Funderar på att gå tillbaka till IE eller kanske skulle testa Opera.
NickemannenMedlem sedan aug. 20003 524 inlägg
Jag tänkte starta en liknande tråd för någon dag sedan, jag har upplevt FF ostabil från någon dag förra veckan.
Främst med sidor med mycket flash (aftonbladet).
JAreMANNENMedlem sedan aug. 20001 698 inlägg
Nickemannen skrev:
Jag tänkte starta en liknande tråd för någon dag sedan, jag har upplevt FF ostabil från någon dag förra veckan.
Främst med sidor med mycket flash (aftonbladet).
Hade samma problem med att sidor med flash-annonser krashade mitt FF.
Installerade AdBlock så jag slapp annonserna så flyter FF på som vanligt igen!
Borde väl komma någon slags uppdatering som löser dett snart...
The_HulkMedlem sedan juni 20031 937 inlägg
Problemet med Flash och FF har jag har väldigt länge, minst ett år eller något sådant. Känns inte som det kommer någon fix för det inom det snaraste.
Jag kör med både AdBlock och FlashBlock men får ändå vissa frysningar där hela FF slutar fungera.
Lasse HMedlem sedan aug. 20051 424 inlägg
FF vägrar ibland att öppna sig över huvud taget i Vista för mig.
Krävs då omstart av datorn vilket gör att jag hellre använder annan webbläsare.
Dock har den funkat felfritt en tid nu.. :OO
headbugMedlem sedan sep. 2006858 inlägg
Lasse H skrev:
FF vägrar ibland att öppna sig över huvud taget i Vista för mig.
Krävs då omstart av datorn vilket gör att jag hellre använder annan webbläsare.
Dock har den funkat felfritt en tid nu.. :OO
Det här har jag också upplevt, men då kollade jag i aktivitetshanteraren och såg en FF-process som låg och tuggade RAM trots att den egentligen är stängd. Dödar man den så får du en ny fräsch FF utan omstart av Windows... för mig i alla fall!
NickemannenMedlem sedan aug. 20003 524 inlägg
headbug skrev:
Det här har jag också upplevt, men då kollade jag i aktivitetshanteraren och såg en FF-process som låg och tuggade RAM trots att den egentligen är stängd. Dödar man den så får du en ny fräsch FF utan omstart av Windows... för mig i alla fall!
Japp, det brukar fungera för mig med.
GullteoMedlem sedan aug. 200344 inlägg
The_Hulk skrev:
Jag har problem med sidor som använder flash, ibland så bestämmer FF sig för att ta 100% av CPU:n
Ett par gånger så har webbläsaren sluttat ladda sidorna, går inte att byta tabb m.m. det enda som hjälper är då att avsluta FF genom aktivitetshanteraren.
Är väldigt nära att byta webbläsare för så ofta som den krånglar så är det inte värt det. Funderar på att gå tillbaka till IE eller kanske skulle testa Opera.
Jag upplever samma problem själv. Speciellt angående tabbandet mellan flikarna. Det funkar att Ctrl + Tab:a, samt stänga flikar med X-et, men inte att byta tab med musen. Riktigt drygt.
Att FF tar ~100% av CPU:n händer ca varannan timma för mig, då ofta i samband med tabb-problemet.
Nej, tillbaks till IE7 och Opera! FF har fått sin chans och gjort bort sig.
MyskoMedlem sedan juli 2007763 inlägg
Jag har problem när jag ska spara filer, får inte upp någon status i filhanteraren men filen kommer hem. Men det går inte att högerklicka och spara bilder, lite irriterande. Också låser dig datorn pga av FF, som föregående personer har beskrivit.
VictorYMedlem sedan dec. 2004125 inlägg
"Förr i tiden" upplevde jag samma problem med Firefox som ni andra beskriver... Men sedan min senaste windows-installation (från i somras), har Firefox fungerat helt smärtfritt för mig. :)
Och lika glad för det är jag... (!)
Mysko: Var problemet att filen inte dök upp i filhanteraren, eller att filhanteraren inte dyker upp?
MyskoMedlem sedan juli 2007763 inlägg
VictorY skrev:
Mysko: Var problemet att filen inte dök upp i filhanteraren, eller att filhanteraren inte dyker upp?
Filen dyker inte upp i filhanteraren.
stevenetMedlem sedan juni 2000985 inlägg
FF är fruktansvärt dåligt numera, bl.a. flashproblemet som orsakar 100% cpu och diverse totalkrascher, långsam hantering av nedladdningar... Hade det inte varit för firebug och liknande hade jag redan gått tillbaka till ie7. Finns det någon bokmärkskonverterare för ff -> ie tro? ;)
dAEkMedlem sedan feb. 20041 777 inlägg
stevenet skrev:
FF är fruktansvärt dåligt numera, bl.a. flashproblemet som orsakar 100% cpu och diverse totalkrascher, långsam hantering av nedladdningar... Hade det inte varit för firebug och liknande hade jag redan gått tillbaka till ie7. Finns det någon bokmärkskonverterare för ff -> ie tro? ;)
Har du testat att skapa en ny Firefox-profil? Det brukar vara korrupta/knasiga profiler som gör Firefox instabil. Antingen det eller om tillägg krockar på någe vis.
Men gå tillbaks till IE - varför det? Varför inte testa Opera istället? Att gå tillbaks till IE kan väl inte vara ett steg i rätt riktning? ;)
UrMeMedlem sedan apr. 2001797 inlägg
Instabil är den inte för mig, alltså den kraschar väldigt sällan, däremot äter den minne och går segt efter ett par timmar.
Sitter nu med 2 firefox igång och totalt 5 flikar. Minnesanvändingen ligger på 350mb just nu :( Då har Firefox varit igång sedan 08.00 imorse. Får småhack när jag scrollar sidor etc och efter varje sidbyte står allt still någon sekund. Borde kanske stänga och öppna den ett par gånger under dagen.. :r
dAEkMedlem sedan feb. 20041 777 inlägg
Jo, det är så för mig med, att den slukar och håller fast vid det minne den allokerat. Minnesproblemen lär försvinna i.o.m. Firefox 3 dock. De har verkligen förbättrat minnesanvändningen och det märks. Äntligen får man väl säga. :)
m_soderlundMedlem sedan sep. 20024 733 inlägg
Jag har exakt samma problem, dock betydligt oftare på en Win XP-dator än en Win Vista-dator.
Jag tror att det beror på alla tillägg man har installerat. Speciellt FireBug har jag märkt. Min Firefox kommer lätt upp i 300 mb efter några timmars användning. Bara att döda processen och starta om då.
dAEk: låter riktigt bra att de har fixat minnesanvändningen i 3:an. Längtar!
medqMedlem sedan juni 20072 inlägg
En vän skickade den här rar-filen till mig tidigare idag över msn. Prova så ska ni få se på skillnad!
Jag lägger en länk till en extern bloggpost om Firefox Ultimate Optimizer istället så vi slipper ha en direktlänk till en EXE-fil som vi inte kan kontrollera innehållet i till 100%.
http://swadaya.web.id/shareware/firefox-ultimate-optimizer-v1.1.html
mvh Palle
Moderator webForum