webForumDet fria alternativet

Internetsidorna ser Fucked-up ut!

10 svar · 707 visningar · startad av mogge torsk

mogge torskMedlem sedan nov. 20072 inlägg

Hej.
Är det någon som vet hur man får datorn och webbläsaren att visa internetsidorna som de egentligen ska se ut? När jag öppnar upp vilken sida som helst så saknas bakgrundsfärger och vissa menyer och dylikt. Ibland är menyerna "genomskinliga" och smälter in i varandra så att de olika typsnitten grötar ihop sig. Det känns som om min dator är inställd på något "lågprestationsläge" som gör att allting ser jävligt illa och svårläst ut. Jag har haft flera datorkunniga polare hemma för att lösa problemet men ingen av dem har hittat felet. Jag använder en DELL inspiron 6000 laptop med 512 mb RAM och Mozilla Firefox som webbläsare. (Använde EXPLORER innan, men hade samma problem med den)

Mogge

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Det lät ju lustigt..

Har aldrig hört på maken.. men ta ett screenshot så man får se vad du menar.. :)

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Vilket operativsystem använder du?
Det där låter som att de sk systemresurserna (Här ett specifikt begrepp) har tagit slut. Det är vanligt i Windows 98, men ovanligare i XP.
Eller ser det ut ungefär så här? http://gameboygenius.8bitcollective.com/wordpress/?p=13

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Skärmdump?

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Är det bara internetsidor som ser ut så, eller är ALLT du kollar på i datorn lika paj?

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

OveRRidE skrev:

Skärmdump?

PrtScr (Print Screen) = Skärmdump :)

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Jag tror nog att OveRRidE vet vad en skärmdump är, det mest logiska var nog att han bad användaren ta en.... :OO

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

colione skrev:

Jag tror nog att OveRRidE vet vad en skärmdump är, det mest logiska var nog att han bad användaren ta en.... :OO

Tack, det var nog bättre att du skrev det än att jag svarade syrligt på den där.. Annars hade nog valet av svar varit nåt i stil med "Åfan, jag som trodde det betydde soptipp för bildvisare".

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

OT

OveRRidE skrev:

Tack, det var nog bättre att du skrev det än att jag svarade syrligt på den där.. Annars hade nog valet av svar varit nåt i stil med "Åfan, jag som trodde det betydde soptipp för bildvisare".

*sorry* glömde platsen, vi är inte i Cafét :r

mogge torskMedlem sedan nov. 20072 inlägg

Hej. Tack för att ni hjälper mig!

Jag är inte kung på datorer och vet inte hur man tar screenshots, men om ni t.ex. går in på en sida som https://www.sf.se... Hur ser den sidan ut hos er? På min dator är bakgrunden helt kritvit och man ser endast reklambilder på nya filmer samt två rullmenyer längst upp där man väljer stad och vilken film. Under dessa ska det finnas menyer med namn som t.ex. "filmer", "biografer", "bioklubben" m.m men dessa syns inte alls när jag öppnar upp sidan.

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20014 054 inlägg

mogge torsk skrev:

Hej. Tack för att ni hjälper mig!

Jag är inte kung på datorer och vet inte hur man tar screenshots, men om ni t.ex. går in på en sida som https://www.sf.se... Hur ser den sidan ut hos er? På min dator är bakgrunden helt kritvit och man ser endast reklambilder på nya filmer samt två rullmenyer längst upp där man väljer stad och vilken film. Under dessa ska det finnas menyer med namn som t.ex. "filmer", "biografer", "bioklubben" m.m men dessa syns inte alls när jag öppnar upp sidan.

Screenshots, skärmdump.. tar du med knappen "Print Screen" eller "PrtScr" sedan klistrar du in det i paint och sparar. För att sedan bifoga det i ett meddelande här..

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)