webForumDet fria alternativet

IE hänger sig på vissa sidor!!

Kontorsprogram

15 svar · 747 visningar · startad av eddy1

Medlem sedan aug. 2001969 inlägg
Frågan#1

Fan vad arg man blir..
Helt ny dator. Installerat Xpoch körde internet explorer 6 på den..
När jag tex försöker gå inpå min router typ 192.168.0.1 så laddas hela sidan och sen hänger hänger sig internet explorer.. samma när jag provar sidan ww.karen.hh.se

detta är dom sidor jag upptäckt hitills.. alla andra verkar fungera.
Uppgraderade till IE 7 men samma fel där... Provade ovanstående adresser på enannan dator och då fungerade det...

Var ska man börja let igentligen??

Tacksam för hjälp.

Mvh

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Finns det någon speciell anledning till att du använder Internet Explorer? Jag rekommenderar dig att testa en annan webbläsare, firefox, safari eller opera.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

eddy1 skrev:

Var ska man börja let igentligen??

Ingenstans. Gör som Okkido skriver: använd inte IE, utan nån annan webbläsare istället. Svårare än så är det inte.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Jag är intresserad av ett svar på denna fråga. Inte som användare, utan som utvecklare. Jag har en sida som har detta symptom, och skulle vara glad åt ett svar. Jag har inte brytt mig om att debugga sidorna ifråga, men jag tror det har med redirects att göra.

Medlem sedan aug. 2001969 inlägg

tack för svaren.. men om jag nu frågar om IE så är det väll så att jag villl använda detta, inte vidare utvecklande med svaren som:

Danne V skrev:

Ingenstans. Gör som Okkido skriver: använd inte IE, utan nån annan webbläsare istället. Svårare än så är det inte.

Störande när det är en ny dator och man precis gjort en ny installation, alla drivrutiner m.m is "Up to date"
Systemet ska ju ändå fungerar riktigt :(

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Testa med en annan browser och se om det blir samma fel där, då har vi ju lite mer att gå på.

Du kan ju kolla i loggboken också, det kanske finns information om kraschen.

Medlem sedan maj 20033 218 inlägg

Testa starta IE utan addons:
Start -> Kör -> "iexplore.exe -extoff"

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

eddy1 skrev:

tack för svaren.. men om jag nu frågar om IE så är det väll så att jag villl använda detta, inte vidare utvecklande med svaren som:

(n)
Har du egna regler för hur dina frågar ska besvaras för att godkännas, så låt oss gärna veta det, så att man antingen slipper syrliga kommentarer eller kan strunta helt i att svara.

I det här fallet kunde du alltså har förklarat att du inte ville byta till annan webbläsare. Varken jag, Okkido eller nån annan kan ju läsa dina tankar, eller hur?

Eftersom du inte gjorde det, så får du vara så vänlig att hålla till godo med svar som folk - i uppriktig och ärlig vilja att hjälpa till - ger dig.

OK?

Jag går efter inställningen att om man använder Internet Explorer 6 så har man inte full koll på vad webben och datorer har att erbjuda och därför ville jag tipsa dig om andra webbläsare. Är enda anledningen att du använder Internet Explorer 6 att...det kom med operativsystemet så tycker jag du ska byta.

Ladda hem någon annan webbläsare och testa om det blir bättre, skulle samma problem uppstå så vet vi iallafall att det inte är ett IE-specifikt problem.

Okkido skrev:

Är enda anledningen att du använder Internet Explorer 6 att...det kom med operativsystemet så tycker jag du ska byta.

Ladda hem någon annan webbläsare och testa om det blir bättre, skulle samma problem uppstå så vet vi iallafall att det inte är ett IE-specifikt problem.

Han använder ju IE7?

Sjodahl skrev:

Han använder ju IE7?

Först efter en ofrivillig (?) uppgradering. Jag sa annan webbläsare, inte en annan webbläsares version. Och jag skrev även IE-specifikt problem, inte IE6-specifikt problem. Jag tolkar det hela som att eddy1 vill använda IE6 men uppgraderade till IE7 för att testa om det löste problemet, vilket det inte gjorde. Därför ber jag därför honom testa en helt annan webbläsare.

Japp det har du rätt i ; )

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

eddy1 skrev:

Fan vad arg man blir..
Helt ny dator. Installerat Xpoch körde internet explorer 6 på den..
När jag tex försöker gå inpå min router typ 192.168.0.1 så laddas hela sidan och sen hänger hänger sig internet explorer.. samma när jag provar sidan ww.karen.hh.se

Detta är inte IE-specifikt, eller åtminstone beror inte felet enbart på IE 6, för min dator hänger sig inte på https://www.karen.hh.se och jag har IE 6 (igång). Å andra sidan är datorn ca 1,5 år och kör på Win XP. Kan felet ligga i kopplingen mellan IE6 och Win Vista?? :q

Dessutom... om nu eddy1 har en splitterny dator så ska det ju funka. Om det inte gör det är det väl bättre att försöka förstå varför än att byta program. Låt vara att man ibland inte kommer längre än till att något visst specifikt bara inte funkar i IE, men man måste ju åtminstone kunna försöka få fram vad det specifika i så fall är.

Mitt första förslag:
Start -> Kör -> "iexplore.exe -extoff"

Sidan fungera bra för mig med, kör IE7.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Hur kommer Vista in i bilden? IE6 finns inte ens till Vista.

Mitt tips är att kolla loggboken, testa med en annan browser. Det kan ju vara något tillägg som hänger, t.ex. Flash, Java eller något annat.

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Flyttas från Windows.

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)