Jo det verkar så.
Man måste konvertera i 2007 till 2003 om man ska kunna öppna dom i 2003. Om användaren som har 2003 ej får upp dokumentet så tror jag dom även kan installera ett tillägg ifrån Internet.
Mvh
6 svar · 2 845 visningar · startad av richardjoha
Är det ett allmänt kännt problem att det inte går att öppna Excel 2007 filer med äldre versioner av Ecxel?
Jo det verkar så.
Man måste konvertera i 2007 till 2003 om man ska kunna öppna dom i 2003. Om användaren som har 2003 ej får upp dokumentet så tror jag dom även kan installera ett tillägg ifrån Internet.
Mvh
Kalle M skrev:
Jo det verkar så.
Mvh
okej, men det finns alltså en funktion i Excel 2007 som konventerar till Excel 2003. Har kikat lite men hittar den inte.. är det när man "sparar som"?
richardjoha skrev:
okej, men det finns alltså en funktion i Excel 2007 som konventerar till Excel 2003. Har kikat lite men hittar den inte.. är det när man "sparar som"?
"Spara som Excel 97-2003-arbetsbok"
Kalle M skrev:
Jo det verkar så.
Mvh
hittade rätt.. under spara som.
men hallå.. är inte det som att klippa av sig själv svansen?? jamenar vad är problemet med att inte kunna öppna nya versioner i gamla program.. aja, microsoft har iaf en lösning, inte alla som har :)
richardjoha skrev:
hittade rätt.. under spara som.
men hallå.. är inte det som att klippa av sig själv svansen?? jamenar vad är problemet med att inte kunna öppna nya versioner i gamla program.. aja, microsoft har iaf en lösning, inte alla som har :)
Det är svårt att förutse vilka format som kommer att vara praxis om tio år. ;)
Ibland måste man lämna ett äldre format till förmån för ett nytt. Att försöka få nya format kompatibla med gammal mjukvara brukar i längden bli ett helvete.
Det nya formatet i Office 2007 heter Office Open XML.
Det finns verktyg att installera för att läsa detta format i Office 2003:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=941B3470-3AE9-4AEE-8F43-C6BB74CD1466