Har ett problem som jag hängt upp mig på i Excel.
Jag vill summera H39, B42 och C42. Den summan ska visas i D42. (se bifogad fil1.) Men när jag försöker får jag hela tiden upp ett felmedelande som säger: "Den automatiska summeringen fungerar inte fall du ändrar detta fält."
(se bifogad fil nummer 2.)
Blir det någon skillnad om du skriver det annorlunda? Typ:
=H39+B42+C42
eller
=SUMMA(H39;B42;C42)
Har inte kvar Office 2007 så jag vet inte om den blivit "snobbigare" med skrivsättet. Egentligen finns det ju ingen anledning att köra SUMMA när du faktiskt skriver ut + och * tecken
MindreVetande skrev:
Blir det någon skillnad om du skriver det annorlunda? Typ:
=H39+B42+C42
eller
=SUMMA(H39;B42;C42)
Har inte kvar Office 2007 så jag vet inte om den blivit "snobbigare" med skrivsättet. Egentligen finns det ju ingen anledning att köra SUMMA när du faktiskt skriver ut + och * tecken
testade precis utan framgång.. fortfarande samma felmedelande.. :S
lecxeMedlem sedan okt. 200750 inlägg Hej!
Det finns en begränsning i hur du får fylla denna cell. Markera cellen, välj 'Dataverifiering' under fliken 'Data' för att ta reda på hur cellen verifieras/valideras, eller för att ta bort verifieringen helt.
/lecxe
lecxe skrev:
Hej!
Det finns en begränsning i hur du får fylla denna cell. Markera cellen, välj 'Dataverifiering' under fliken 'Data' för att ta reda på hur cellen verifieras/valideras, eller för att ta bort verifieringen helt.
/lecxe
Tack lecxe!
Då har man lärt sig nått idag med :)