webForumDet fria alternativet

IE6 och IE7 samtidigt?

7 svar · 792 visningar · startad av HammerBoy

HammerBoyMedlem sedan feb. 2006144 inlägg

Hej...

Sitter och hackar på en burk med IE7 men skulle vilja se hur skiten ser ut i IE6. Finns det några tips på hur man lämpligen gör för att testa det hela utan att ha flera burkar? Ngn IE6-emulator att ladda hem?

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg

För att lätt kunna felsöka med hjälp av webdeveloper toolbar i ie så måste man installera en virtual PC med en IE6 image.

http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/11/30/ie6-and-ie7-running-on-a-single-machine.aspx

mv icaaq

Testade Tredosoft och även om jag inte tycker att IE6 ger förväntat resultat så gör IE5.5 det och det duger för mig... just nu. Nu kan jag börja försöka få div-jävlarna att visas som jag vill även i IE6 och IE5.5 :)

I IE7, FF och Opera är allt som det ska. Varför skiljer sig IE6? Jag kanske får anlending att återkomma. Nu kan jag jobba vidare utan att störa arbetskamraten som fortfarande har IE6 på sin burk.

Tack och bock för era svar!

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Flyttas från HTML, XHTML & CSS.

TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg

HammerBoy skrev:

jag börja försöka få div-jävlarna att visas som jag vill även i IE6 och IE5.5 :)

Vill bara påpeka att IE5.5 nästan är obefintlig idag. Man ger sig själv onödigt jobb att hålla på och anpassa för en 8 år gammal webbläsare.

Ditt påpekande är berättigat men om en kund fått för sig vissa saker så kan det faktiskt (ibland) vara enklare att göra som kunden vill än att få kunden att förstå att han/hon har fel ;)

Inte alltid... men ibland.

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

HammerBoy skrev:

Ditt påpekande är berättigat men om en kund fått för sig vissa saker så kan det faktiskt (ibland) vara enklare att göra som kunden vill än att få kunden att förstå att han/hon har fel ;)

Inte alltid... men ibland.

Det finns fall då det kan vara berättigat, men jag tycker det är din uppgift att åtminstone informera kunden.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)