Den nya webbläsaren http://flock.com
Flock. Har ni testat?
9 svar · 759 visningar · startad av Danne V
Jag har kört den lite, dock tycker jag att den är seg. Eller så är det jag som är måndag..
Testade att installera den nu, tyckte det såg ut som en kopia av FF.
En blaffad version av Firefox, nja, jag klarar mig.
phred skrev:
Jag har kört den lite, dock tycker jag att den är seg. Eller så är det jag som är måndag..
The_Hulk skrev:
Testade att installera den nu, tyckte det såg ut som en kopia av FF.
Det finns ju olika versioner, Mac, Win och Unix. Man kanske brde tala om vilken det är man testar.
Själv installerade jag Mac-versionen och körde några sidor. Omdömet blev väl ungefär "gäsp...". Lite som en blandning av Safari och Shiira.
Vid installation rapporterade den några konstiga javascriptfel. Har jag aldrig varit med om med nån annan läsare.
Tog tid att starta vid första körningen.
Annars verkar den väl OK... Jag tror dock inte det är nån större skillnad på Flock och Firefox eller Camino eftersom alla tre är byggda på Gecko. Men det är ju alltid kul när det händer nåt nytt...
Flock är ju dock inte så _himla_ ny. JS-felen du fick kan ju vara strict-varningar, det brukar vara avslaget defautl men jag vet inte om det är det i flock.
Jag förväntar mig att det ser ut på samma sätt oavsett OS, ser det olika ut så är det ju inte samma program.
Jag testade för Windows.
The_Hulk skrev:
ser det olika ut så är det ju inte samma program.
Nej, just därför är det ju bra att nämna vilket OS det gäller....
("samma" program är det ju egentligen till alla OS, fast det skiljer sig under skalet. Men förstår vad du menar....)
Vad är du egentligen ute efter Danne? Den är byggd på Firefox motor, firefox presterar hyffsat lika och har i princip samma rendering oavsett plattform.
colione skrev:
Vad är du egentligen ute efter Danne? Den är byggd på Firefox motor, firefox presterar hyffsat lika och har i princip samma rendering oavsett plattform.
"Ute efter"?
Ingenting. Bara att det är bra att hålla isär olika versioner av samma program när man berättar om sin erfarenhet, eftersom det kan skilja en del på hur dom uppför sig eller ser ut. Och om man inte talat om vilken version man menar så kan det bli förvirring om folk läser en sak men ser/upplever en annan själva.
(Den är förresten byggd på Gecko, som FF, Camino, Mozilla, osv. Och såvitt jag vet, så har Gecko olika versioner för just bl.a. olika plattformar)