bewernMedlem sedan juni 2002515 inlägg
Under eftermiddagen har jag försökt logga in på Skatteverkets resp. vårdguidens hemsidor i Firefox 2.0.0.8 och Nordeas e-legitimation men jag kommer inte in. Men när jag försöker med IE (6.0) går det hur bra som helst.
Jag får aldrig upp en popup där man ska ange password, och därmed blir det fel. Får felmeddelandet:
"Den efterfrågade sidan får inte visas (Error 403)
Det kan bero på att det krävs en ID-handling(E-legitimation) eller lösenord. "
Har försökt ställa in Firefox så den ska tillåta popup på skatteverkets hemsida. Men tji fick jag. Jag vet att mitt e-leg fungerar för det går bra med Internet Explorer.
SharkieMedlem sedan okt. 2003865 inlägg
Man kan inte ladda ner Nordeas e-leg med Firefox, enbart IE (och knappt då)... kanske har nåt med "Nordea <3 (hjärta) Firefox" att göra?
GeinMedlem sedan sep. 20004 849 inlägg
E-legitimation är väl java-baserat om jag inte minns fel. Fungerar andra sidor i Firefox som använder Java?
Gein skrev:
E-legitimation är väl java-baserat om jag inte minns fel. Fungerar andra sidor i Firefox som använder Java?
Jag brukar spela Maxiyatzy http://www.wartoft.nu/maxiyatzy/ i Firefox. Den är Javabaserad vad jag förstår, så det borde inte vara problem där. Eller?
Ja, då borde det fungera. Ser du om Java startar över huvud taget? Startar Java om du loggar in med E-leg i Internet Explorer?
DellamorteMedlem sedan feb. 2006217 inlägg
om jag inte har fel så har nordeas hemsida inte stöd för tex FF utan dom har bara stöd för IE...jag har sj nordea banken och måste använda FF varje gång jag ska gå in...men tror jag läste eller hörde någonstans att dom jobbar med att uppgradera siden så alla webbläsare ska kunna användas
Gein skrev:
Ja, då borde det fungera. Ser du om Java startar över huvud taget? Startar Java om du loggar in med E-leg i Internet Explorer?
Jag vet inte vad jag ska leta efter för att se att java är igång. Jag ser en process med namn javaw.exe, men den tror jag har med min skrivare att göra. När jag kör spelet i Firefox får jag en thumbnail i aktivitetsfältet (som finns kvar tills jag stänger av datorn), men det syns inget sånt när jag kör Internet Explorer (förutom om jag har spelat Yatsy förstås, men det har ju inte med IE att göra ;) ).
Dellamorte skrev:
om jag inte har fel så har nordeas hemsida inte stöd för tex FF utan dom har bara stöd för IE...jag har sj nordea banken och måste använda FF varje gång jag ska gå in...men tror jag läste eller hörde någonstans att dom jobbar med att uppgradera siden så alla webbläsare ska kunna användas
Jag hoppas att mitt inlägg inte missförstås eller nåt, det är inte illa menat.
Jag har inte Nordeabanken så jag loggar inte in hos dem. Det bara råkade bli så att jag har beställt, och använder deras e-leg. Problemet uppstår när jag försöker använda deras e-leg på andra företags hemsidor/tjänster, t.ex skatteverket/vårdguiden.
Fel av mig. Jag blandade ihop din e-legitimation med Skandiabankens (som jag har) som kallas BankID (och finns hos flera andra banker). Den identifieringen utnyttjar Java, hur det är med din e-legitimation vet jag dock inte.
Gein:
Tack för att du iallafall försökte. (y)
SharkieMedlem sedan okt. 2003865 inlägg
Dellamorte skrev:
FF funkar, men inte IE för min del, men för att ladda ner E-leget så krävs IE (som jag inte ens kan logga in med) - grattis Nordea! :)
När dom nu släpper sin nya säkerhetslösning så skulle även webben bli ny om jag minns rätt.