webForumDet fria alternativet

Fel 1322 i Office 2007

5 svar · 648 visningar · startad av sadsmile

sadsmileMedlem sedan jan. 2002177 inlägg

Köpte och installerade Office Enterprise 2007 nu i veckan.

Nu i kväll så skulle jag plocka bort en del av det jag hade installerat och lägga till en del som inte var installerad. Men installationen avbröts med följande felmeddelande:

Fel 1322: En del av mappsökvägen överstiger den maximala längd som systemet tillåter.

Vad kan detta bero på och framför allt, hur fixar jag till det?

/Anders

TosseMedlem sedan aug. 2004126 inlägg

Har du installerat programmet långt ned i filstrukturen? Windows tillåter vad jag vet inte sökvägar som är längre än 256 tecken. Om du har använt standardsökvägen som brukar föreslås, typ C:\Program, borde detta inte vara något problem.

Den ligger direkt under c:/program.

Ändrade inget vid installationen.

TosseMedlem sedan aug. 2004126 inlägg

Då rekommenderar jag att du ringer till Microsofts support.

Tanken slog mig med men det skulle bli bra dyrt misstänker jag. Har nämligen en studentlicens av Office och då ingår det väl ingen support så vitt jag vet.

I alla fall, löste det genom att installera om Windows och allt och då funkar det igen. En drastisk åtgärd kanske men jag var ändå i behov av att fräscha upp datorn lite.

Tack ändå.

Anders

MindreVetandeMedlem sedan okt. 2005371 inlägg

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa372835.aspx
1322 lyder egentligen "tom eller överstiger..." Det tyder ju på att det är microsoft som fuckat upp någonting.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;555175&SD=tech

Rena buggrapporter får du ju göra gratis (har jag för mig). Tyvärr har jag varken nummer eller adress.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)