webForumDet fria alternativet

MS OneNote

3 svar · 534 visningar · startad av Sico

SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg

Vad tycker ni om OneNote? Jag tycker det verkar rätt schysst faktiskt. Men undrar dock om det finns något annat liknande system som kanske ni tycker är bättre?

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Jag tycker det är suveränt. Jag är ofta i behov av att spara små textstycken och dessutom skärmdumpar från webbsidor för referens längre fram. Jag har inte hittat något annat program som gör det lika bra.

SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg

Jag har alltid sparat textstycken från internet osv i massa dokument. Och så har jag väll ett dussin exelblad men ska nu försöka samla det lite bättre. OneNote verkar ju prima iaf.
Lite tips om hur man kan använda det och till vad vore trevligt. För det finns säkert många funktioner som man inte tänker på i början, eller?

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Det enda jag använder är följande:

* Windows-tangenten + N skapar ett nytt, tomt blad att skriva på.
* Windows-tangenten + Shift + N tar fram programmet från aktivitetsfältet, och senaste bladet.
* Windows-tangenten + S fångar skärmbild. Det här är så smidigt.

Installerar man sedan sökverktyget (som är en veritabel böld i röven, i övrigt) så kan man söka efter text i bilder, motsvarande OCR.

Annars kategoriserar jag det i jobb och privat. Det förstnämnda underkategoriseras sedan efter projekt. Men alla har vi ju våra hierarkiska lagringsmetoder.

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)