webForumDet fria alternativet

Outlook servicebegäran

4 svar · 3 499 visningar · startad av Sico

SicoMedlem sedan maj 20001 980 inlägg

Hej!

Jag har klantat till det lite...
Jag skulle skapa mitt första konto i Microsoft Outlook 2007, men jag hade fått alla uppgifter än så jag skrev bara i något så länge för att se hur programmet ser ut. Dock råkade jag kryssa i Exchange-konto. Och när den försöker konfiguera konto vid uppstart av outlook så får den ju givetvis ingen kontakt och jag får felmeddelande

Det går inte att öppna din standardmapp för e-post. Filen C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.ost är inte en offlinemappfil.

När man då trycker "ok" vid meddelanderutan stängs Outlook ner.

Jag kan helt enkelt inte komma åt att ändra mina uppgifter. Hur ska jag ta mig till? Jag har testat att avinstallerat + installerat hela office-paketet. Men fortfarande samma prob. Är det något jag behöver rensa bort efter avinstallation eftersom den fortfarande kommer ihåg mina inställningar. Eller hur ska jag göra?

Mycket tacksam för hjälp. :(

Peter SMedlem sedan dec. 20025 484 inlägg

Gå in i Kontrollpanelen och välj E-post (eller liknande). Därifrån bör du kunna skapa, editera och radera grejor :)

colioneMedlem sedan juni 20013 386 inlägg

I många fall brukar man kunna editera genom att högerklicka på outlook-ikonen på skrivbordet, förutsatt att det inte är en vanlig genväg, utan en speciell outlook-genväg.

Oh, tackar. Jag e totalt färsk på outlook. Det verkar ju rätt, ska se om det funkar.
Tack för det snabba supersnabba svaret :bire

Det fungerade kanon. Tack för hjälpen :bire

Genererad på 387 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb