webForumDet fria alternativet

Svarsadress i Thunderbird

4 svar · 479 visningar · startad av silfver

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag får ett mail i min inbox som gått till adressen foo@bar.com. Jag markerar mailet och klickar på knappen Svara. Skriver jag nu ett svar på mailet så får jag en hel annan svarsadress än dit mailet var skickat.

Finns det något smidigare sätt än att fylla i en rad i varje mail där man kan välja "Svar till:"?

Hoppas ni förstår vad jag menar med min något luddiga fråga. :p

r\ Jag vill slippa skapa ett helt nytt konto som är avsett för 1 mailadress, men det kanske är så man måste göra?

SharkieMedlem sedan okt. 20031 001 inlägg

Om du har skilda "mappar"/inkorgar så ska den öppnade mappen bli den svarsadressen. Men om du har flera adresser in i en och samma mapp så vette tusan hur du gör :)

Var mitt svar luddigt nog? ;)

Sharkie skrev:

Om du har skilda "mappar"/inkorgar så ska den öppnade mappen bli den svarsadressen. Men om du har flera adresser in i en och samma mapp så vette tusan hur du gör :)

Var mitt svar luddigt nog? ;)

Haha. :)

Jag har flera olika domäner som går till samma mailkonto - vilket orsakar problemet. Jag sorterar sedan alla mailen in i olika mappar, men svarsmailen blir fortfarande den mailen jag angett för kontot och jag vill som sagt gärna slippa skapa ett mailkonto till. :)

BrantisMedlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Leta upp "Hantera identiteter". Där kan du lägga in fler svarsadresser.

Brantis skrev:

Leta upp "Hantera identiteter". Där kan du lägga in fler svarsadresser.

Precis vad jag letade efter. Tack!

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)