webForumDet fria alternativet

Bugg i FiewFox och Thunderbird?

4 svar · 518 visningar · startad av Eclipse

EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg

1. FireFox
Efter senaste uppgraderingen kan inte fönster öppna i html-koden: target="_blank"

Fönstret öppnas i en ny flik i samma fönster. Inte i nytt fönster. Händer det för andra än mig...??

Jag har Windows 2000 + FireFox 2.0.0.6

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.8.1.6) Gecko/20070725 Firefox/2.0.0.6

2. Thunderbird
Då jag skriver ett meddelande, sen skriver fel och backar med tangenter, eller med pilarna uppstår en bugg. När jag sen fortsätter att skriva, hamnar markören på raden under i stället för i slutet av texten jag håller på att skriva!

Detta är skapligt irriterande och jag undrar om det är fler som har det så än mig...??

Från inforutan: version 2.0.0.6 (20070728)

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Gällande Firefox är det en klientinställning om man vill att alla länkar skall öppnas i nya fönster eller i nya flikar. Under Tools - Tabs. Kan vara värt att kolla kanske....

Gällande Thunderbird har jag ingen aning då jag aldrig använt programmet. :)

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Ät inte target="_blank" utdömd? Jag tror det beror på vilken DTD du har. Är det html 4.01 så är det godkänt. Är det xhtml strict så är det inte godkänt längre (W3C - i deras sedvanliga visdom - vill inte att nya fönster ska kunna öppnas alls. Du får använda javascript numera).

Är inte helt 100 dock....

EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg

Tack för era svar!

Jag har givetvis kollat inställningarna... Jag har ju haft nya fönster tidigare, innan den senaste uppgraderingen! Jag är kanske lite traditionell av mig. Jag gillar inte de där flikarna... Men det är väl en smaksak kanske.

Varför skulle target="_blank" inte fungera nu då...? Jag kör inte någon speciell html... bara vanlig html...

Finns det någon dokumentation av detta?

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Jag har validerat min sida i W3C med godkänt resultat, och jag kör target="_blank".

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)