LinaMedlem sedan jan. 2001332 inlägg Hej hej...
Jag har installerat Office XP på min nya dator med Windows Vista.
Nu får jag inte Outlook att spara mina lösenord...
Har läst en del trådar här på forumet, men inte blivit hjälp av dessa då det verkar som om vista inte är lika som XP.
Försökte gå in i registret och fixa lite, men fick bara felmeddelande att berör nyckel finns inte mm..
Alla knep misslyckades och nu står jag här handfallen...
Finns det någon som kan komma med ett förslag till hur jag skall lösa mitt problem?
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Är det lösenorden för eposten du menar! För att hämta hem den alltså POP3
Det finns väl en kryssruta Kom ihåg lösenord.
Det kan bli strul om man har fel vid test.
LinaMedlem sedan jan. 2001332 inlägg Jo, det är klart att det finns en sån ruta, men trots att jag bockar för den så sparas inte lösenorden!
Vad menar du med fel vid test?
LinaMedlem sedan jan. 2001332 inlägg Tack andreas men det funkar inte...
Jag har försökt göra enligt den instruktionen, men får att berörd nyckel inte finns (när jag försöker säkerthetskopiera eller ta bort den) och att nyckeln inte kan ändras (när jag försöker ändra behörigeheter mm).
Men beskrivningarna för detta finns ju inte för windows vista...
Så problemet kvarstår tyvärr... :(
Börjar snart tröttna på det här...
Kanske skulle blåsa datorn och installera XP istället.... x(
LinaMedlem sedan jan. 2001332 inlägg Ingen som har någon idé???
LinaMedlem sedan jan. 2001332 inlägg Har nu efter många om och men fått svar på min fråga...
Det visade sig att ett kompabilitetsproblem mellan windows Vista och Office XP var problemet...
Alltså... om man försöker använda den kombinationen så får man leva med att Outlook inte sparar lösenord....
Jag har nu installerat Office 2007 istället och problemet finns ej mer....