Hej,
Jag behöver hjälp med en accesslabb som jag inte klarar av till skolan. Jag tänkte skriva lite om vad labben går ut på och min förhoppning är att någon där ute kan hjälpa mig med råd, tips, vägledning. Jag har skapat lite tabeller men mitt problem är att skapa ett gränssnitt som tillåter de 'aktiviteter' som måste göras.
Jag måste skapa en Adressbok där en person har:
-Förnamn,Efternamn,Flera adresser,Flera telefonnummer,Flera emailadresser,En beskrivning.
En adress består av Gatunamn, Stad, Postnr, Land
Email och telefonnummer kan tillhöra följande kategorier: Hem, arbete,mobil och det ska vara möjligt att lägga till ytterligare kategorier vid behov. Ett nummer kan endast tillhöra en kategori. Om flera personer delar samma nummer så måste det numret tillhöra samma kategori för alla dessa personer.
Dessutom kan varje person tillhöra olika intressegrupper, typ en person kan tillhöra grupperna "fotboll", "skola" osv. Jag ska kunna lägga till och ta bort grupper vid behov.
OK, som ni ser är det ganska mycket (?!?!).
Jag vill kunna göra följande:
Lägga till/ta bort/ändra adress,telefonnummer,email och beskrivning.
Lägga till/ta bort/ändra kategorier för email och telefonnummer
Kunna välja kategori för email och telefonnummer
Lägga till/ta bort/ändra grupper
Lägga till/ta bort personer från grupper
Visa information - visa vilka personer som tillhör grupperna, personer som bor i länder, osv
All hjälp är bra hjälp just nu. Jag kommer ingen vart med detta. Jag har skapat en massa tabeller men får det inte att fungera med frågor o dyl.
Tacksam för hjälp
//cristian