MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 528 inlägg
Tjena
Jag är ute efter ett program för att göra mailutskick.
Då vår kunddatabas är ganska känslig vill vi inte hantera det här via webben, utan det ska ske genom ett program.
Totalt rör det sig om ca. 10.000 kunder, uppdelat på några olika sajter, så utskick ska kunna göras genom tex. "Profiler", där säg "Profil 1" är en sajt, med "sina" kunder och en viss mailmall, anpassad för just den sajten, med sin "egna" adress som avsändare osv.
Ett plus vore om man tex. kunde importera mottagaradresser via Excel eller liknande, så man slipper mata in dessa adresser manuellt.
Finns det några sådana här program?
Är helt grön på det här, så alla tips välkomnas, tack!
K@llenMedlem sedan mars 20032 654 inlägg
Jag har hör gott om Apsis Newsletter Pro. Har dock inte provat själv.
http://www.nyhetsbrev.biz/funktioner_nyhetsbrev.htm
Hehe, roligt, strax efter att jag skrev den här tråden så googlade jag lite och hittade just länken ovan.
Sitter just nu och kollar in dom.
Däremot så är deras tjänst webbaserad, liksom de flesta andra jag hittat.
Av ett tiotal företag jag hittat hittills, så är det inte ett enda som har ett windowsprogram för det här, vilket är lite underligt.
Samtidigt så tror jag själv att det inte är någon fara att anlita ett större företag, trots att det är webbaserat.
Just en sådan sak som att dom erbjuder en 30min demonstration över telefon + internet är väldigt förtroendeingivande.
Ska nog boka in en sådan i nästa vecka.
Fler förslag tages tacksamt emot!
DykarnMedlem sedan mars 2005174 inlägg
Vet inte hur marknaden ser ut riktigt i sverige, men jag jobbar for en av UK storsta leverantorer av email marknadsforing, jag rekomenderar dig starkt att jobba med en profesionel partner (ESP) da dom kan hjalpa dig med manga olika fragor som kommer upp, allt ifran design, studsar, avregistreringar, weblinkar, rapportering, segmentering osv osv listan kan goras lang.
Har du nagra fragor sa tveka inte pa att pma eller fortsatta i denna trad
Med Vanliga Halsningar
Fred
hltmMedlem sedan nov. 2004501 inlägg
Jag skulle också varmt rekommendera Apsis, enkelt och bra system att använda samt väldigt bra bemötande. Jag var på väg att anlita dem men tyvärr fick tech-avdelningen tid att utveckla det interna mailutskickssystemet..
Tack för svaren!
Vi köpte häromdagen ett program som heter "E-Commerse" (har jag för mig), ett windowsbaserat program som innehåll det mesta.
Ska testa det "på riktigt" först på Måndag och dra iväg ca. 15.000 mail under dagen.
Hittills har jag testat att iväg ett gäng mail vilket har funkar bra.
Det är enkelt att använda, stöd för att direkt koppla upp sig mot de flesta databastyper, felhantering osv.
För min del hade jag gärna testat en webbaserad lösning, men det är inte jag som bestämmer. ;)