webForumDet fria alternativet

Outlook 2007

3 svar · 380 visningar · startad av Terese

TereseMedlem sedan juni 20075 inlägg

Ska göra en signatur i Office 2007 som ska användas av alla på företaget (vissa delar ska dock ändras, namn etc.). Signaturen måste se ut på ett visst sätt med logga och fungerande länkar till hemsidor osv.

Jag går bakvägen, dvs gör en signatur i html och lägger sedan in den på "C:\Documents and Settings\[ditt login]\Application Data\Microsoft\Signatures\[din signatur].htm", funkar jättebra på min dator.

När jag lägger in de färdiga filerna för signaturen på en kollegas dator och ska skriva ett nytt e-postmeddelande ändras typsnittet i den färdiga signaturen från Verdana, som jag har gjort den i, till Times new roman. Om jag går in och tittar på signaturen i redigeringsläget i Outlook visas dock texten fortfarande i Verdana som den ska. Kollegan har fonten Verdana installerad på datorn (det går att ändra till den när man väl är inne i mailet).

Jag har varit inne och letat efter inställningar för språk, ändrat inställningar för standardtypsnitt osv men jag kanske har missat något?

Snälla hjälp!

stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg

ett tips är att göra signaturen i ren text utan html och bilder, väldigt många blockar html e-post och bilder pga. säkerhets risken. Sen finns det de som jag som irriterar sig rent allmänt på html e-post och har filter som stripar inkommande html e-post till ren text.

dhoMedlem sedan aug. 20021 515 inlägg

Flyttas från Windows.

TereseMedlem sedan juni 20075 inlägg

Stoffe-2k: Nu är det så att det är så det ska vara, det är vad som är bestämt genom den grafiska profilen och inget som kan ändras. Vore tacksam för svar på min fråga.

dho: Till??

Genererad på 384 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb