webForumDet fria alternativet

IE7 crashar jämt vid öppnande av flikar.

Kontorsprogram

9 svar · 664 visningar · startad av Bire

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg
Frågan#1

Alltså..

Om jag startar IE & sen trycker på "Home-knappen" för att öppna mina favoritflikar så crashar alltid IE.

Om jag däremot surfar in på en sida & följer en eller flera länkar på den sidan innan jag öppna mina flikar så funkar det, ibland.

Har samma bekymmer på samtliga datorer (XP Pro) & helt olika flikar på 2 av datorerna.

Whats the problem?

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Börja med att kontrollera/stänga av eventuella "Aktiva Tillägg", speciellt flash och adobe gillar att krascha när det själva känner för det, tror jag mött det problemet nån gång förut, Ett tag gick det inte ens att besöka vissa webbplatser som jag hade som startsida utan att flash eller nån annan tilläggskomponent krascha..

Vad får du för felinformation/rapport när IE7 kraschar?

Oftast kommer det ingen rapport/felmeddelande alls utan IE bara stängs ner...

error.gif
Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

!!

Det där känner jag igen också!!! Det där hände mig flera gånger när jag besökte IDG eller Aftonbladet. Alla öppna IE-fönster bara stängdes av helt utan anledning..

Vet faktiskt inte vad jag gjorde för att lösa det, tror jag körde en ominstallation av IE7 och körde en Windows Update direkt efteråt.

Medlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Finns det någon information i programloggen?

Peter S skrev:

Finns det någon information i programloggen?

Nope :(

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg

medialabs skrev:

!!

Det där känner jag igen också!!! Det där hände mig flera gånger när jag besökte IDG eller Aftonbladet. Alla öppna IE-fönster bara stängdes av helt utan anledning..

Samma för mig! Det var det som fick mig att gå över till FF...

Ok, bara jag nu slipper höra alternativa lösningar till IE i denna tråd så.. ;)

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Ingen (nyistallerad) nedladdningskomponent, flash, eller tex pdf eller liknande?
Även om du inte vet med dig att du har installerat något så kika och se om det ligger något som du kan avaktivera. Jag har råkat ut för att saker som i mina ögon inte har mycket i min webläsare att göra hamnade där.
Speciellt någon form av Flashapplikation har jag haft problem med, borta efter avinstallation av densamma.

Jag har kollat det & allt som ligger där har jag nytta av... (extremt få saker)
Tilläggas bör att det vart lika sen samtliga datorer vart nyinstallerade & att jag inte kör nån crackad XP Pro...

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)