JonasBMedlem sedan juli 200290 inlägg Hej!
Jag bara undrar om det finns ett enkelt sätt att spärra "Internet
Explorer 6" på en dator utan att behöva installera något annat program
eller avinstallera det. Det ska alltså inte gå att surfa med IE överhuvudtaget
på datorn, men mail och Messenger etc. ska fungera. Något man kan
mixtra med i registret eller byta namn på en fil eller liknande så IE blir
obrukbar?
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg Stäng av port 80 i din router/brandvägg för den datorn.
Går att kringgå men det funkar ofta ganska bra.
JonasBMedlem sedan juli 200290 inlägg Vad jag kan se i min router så går det inte att spärra en port för en viss dator.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 484 inlägg Du kan ange att IE skall använda sig av en icke-existerande proxy: Kontrollpanelen -> Internetalternativ -> Anslutningar -> LAN-inställningar
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Jonas Bohdén skrev:
Vad jag kan se i min router så går det inte att spärra en port för en viss dator.
Märke och sort? (är det d-link så behöver du inte svara) §e
JonasBMedlem sedan juli 200290 inlägg
Peter S skrev:
Du kan ange att IE skall använda sig av en icke-existerande proxy: Kontrollpanelen -> Internetalternativ -> Anslutningar -> LAN-inställningar
Tack, precis vad jag var ute efter... :-)
Peter S skrev:
Du kan ange att IE skall använda sig av en icke-existerande proxy: Kontrollpanelen -> Internetalternativ -> Anslutningar -> LAN-inställningar
Hmmm, denna lösning påverkade visst Messenger också. Jag vill alltså ha en lösning
som spärrar endast IE6 från surfning. Alla andra Internetprogram ska fungera.
SirPeter>>>
Jag har en SMC 2804WBR.
QuidMedlem sedan juni 20004 270 inlägg Kan man inte länka om * till 127.0.0.1 i host-filen?
dAEkMedlem sedan feb. 20041 777 inlägg
Quid skrev:
Kan man inte länka om * till 127.0.0.1 i host-filen?
Host-filen påverkar alla program på datorn och inte bara IE. Och nej, det går inte att använda * på det sättet utan det är en-till-en-mappningar som gäller.
PeWMedlem sedan juni 20006 839 inlägg Kanske funkar: http://support.microsoft.com/kb/293907
For example, Windows XP supports an "IEAccess=off" switch in the Unattend.txt file,
PeW skrev:
Kanske funkar: http://support.microsoft.com/kb/293907
For example, Windows XP supports an "IEAccess=off" switch in the Unattend.txt file,
Jag har ingen fil med namnet "Unattend.txt" någonstans...