OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Det här kan verka lite långsökt, men är det någon mer än jag som har problem med Expressen.se, när man klickar på någon av deras huvudrubriker på första sidan i Firefix?
Min Firefox (v. 2.0.0.4) hänger sig alltid när jag försöker navigera denna sida. Explorer 7 klarar att öppna sidorna hur bra som helst.
Vad är fel? Jag måste även säga att jag upplever en viss instabilitet i webbläsaren, ibland kan den bara få för sig att hänga sig, och då är det bara att döda processen och börja om.
Jag skulle verkligen vilja slippa att ominstallera FF och plugins igen.. :l
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Vad har du för plugins? Jag har upplevt att firebug slöar ner nåt så in i bängen på vissa sidor. Speciellt när man har kombinerat med adblock vilket gör att vissa javascript fel triggas.
Jag har firebug inaktiverat ständigt, förutom när jag behöver använda den.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Jag har inte Firebug installerat på denna maskinen, nej. Jag har IETab 1.3.3, Mouse Gestures 1.5.2, Screen Grab! 0.93 och Web Developer 1.1.4.
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg
OveRRidE skrev:
Det här kan verka lite långsökt, men är det någon mer än jag som har problem med Expressen.se, när man klickar på någon av deras huvudrubriker på första sidan i Firefix?
Min Firefox (v. 2.0.0.4) hänger sig alltid när jag försöker navigera denna sida. Explorer 7 klarar att öppna sidorna hur bra som helst.
Vad är fel? Jag måste även säga att jag upplever en viss instabilitet i webbläsaren, ibland kan den bara få för sig att hänga sig, och då är det bara att döda processen och börja om.
Jag skulle verkligen vilja slippa att ominstallera FF och plugins igen.. :l
Har du testat att starta webbläsaren i felsäkert läge? Annars kan du ju testa att skapa en ny profil och se om samma sak händer. Funkar det är det troligen din profil som har blivit korruperad (err) och det är bara att installera om.. Eller testa en annan webbläsare vetja.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Explorer 7 fungerar utmärkt på dessa sidor. Jag testade Firefox i felsäkert läge och det fungerade också bra.
Så, nu måste jag ominstallera alltså? :l
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Ja, men det var ju inte så svårt. Efter att ha installerat om Firefox över den gamla, så gick det hur bra som helst. Skumt.
Och profilen behölls givetvis.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Okej, det fungerade bara ett tag, nu är det likadant igen. :(
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Testat stänga av flash?
Känns som det är någon tattig banner som ballar ur.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Okkido skrev:
Testat stänga av flash?
Känns som det är någon tattig banner som ballar ur.
Nej, det har jag inte. Men det spelar ingen roll, verkar det som, eftersom det strulat så länge nu. De roterar nu bannrar ganska friskt där.
Eller menar du att det är Flash på min maskin som fjantar sig?
Jag har iallafall temporärlöst det genom att i IE Tab's inställningar se till att expressen.se alltid körs i en IE-tab. Inte så snyggt, men vad gör man?
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg Troligen är det din profil som blivit muppig och då är den enda lösningen jag vet att skapa en ny profil och slänga in alla tillägg på nytt. Jag har aldrig varit med om att själva Firefox muppat ur däremot har jag lyckats (?) få profiler att braka samman.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Skit också. Jag får göra det någon annan dag, jag orkar inte nu. Jag återkommer.
Tack!
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg Nemas problemas. :)
Om man vill går det att installera tilläggen från datorns hårddisk. Istället för att installera tilläggen från webben sparar man ned dem till disk (högerklick > save target as...). Sedan går man till File > Open file och väljer xpi-filen. Det är nästan ett måste när tillägg bråkar med varandra.
Eller innan du drar igång en ny profil, testa att stäng av alla dina tillägg och aktivera dem igen, en i taget.