webForumDet fria alternativet

Förteckningar i Word...

6 svar · 3 123 visningar · startad av Laki_gbg

Laki_gbgMedlem sedan dec. 2004241 inlägg

Jag har nu försökt en halv miljon ggr (minst sagt) att få fram en figurförteckning, en tabellförteckning samt en diagramförteckning utan större framgång...

Jag lyckas få fram en innehållsförteckning utan problem men de andra förteckningarna går helt enkelt inte utan jag får bara följande felmeddelande, "Fel, hittar inga figurförteckningsposter"...

Någon som kan hjälpa mig och förklara hur jag ska gå tillväga??

Tacksam för svar...

Ingen som kan??

wally_91Medlem sedan feb. 2006511 inlägg

Du kanske inte har några figurförteckningar installerade? Prova att installera om word (om du kan).

wally_91 skrev:

Du kanske inte har några figurförteckningar installerade? Prova att installera om word (om du kan).

Jo, jag har funktionen figurförteckning men på något sätt så funkar det ändå inte :s

wally_91Medlem sedan feb. 2006511 inlägg

Vilken version använder du?

wally_91 skrev:

Vilken version använder du?

Word 2002 ...

MindreVetandeMedlem sedan okt. 2005371 inlägg

Hur har du "märkt upp" figurerna?

Det simplaste är att använda Infoga->beskrivning-> figur
(word 2000. I word 2002 tror jag det ligger ihop med fotnoter och sånt i en undermeny)

Annars måste du på något sätt infoga bokmärken vid varje figur/använda en formatmall

När du infogar figurförteckningen så kan du bestämma hur figurerna skall hittas. Vill du finlira så går det att ställa in saker under "Alternativ" (om du har använt "infoga beskrivning" så behöver du inte göra något annat än att välja Figur/tabell under "allmänt: etikett")

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)