webForumDet fria alternativet

Thunderbird 2.0 släppt

9 svar · 529 visningar · startad av Tengblad

TengbladMedlem sedan dec. 19996 590 inlägg

Idag släpptes nya Thunderbird 2.0 . Har ni testat det? Vad tycker ni om det så långt?

Själv har jag nu kört det sedan i morse. Tycker att det verkar mindre krävande och är snabbare i hanteringen av mail och feeds. Snyggare och mer lättöverskådligt är det också. Har dock några plugins som inte vill funka än :( Men brukar la inte ta så lång tid innan det är fixat.

greyhoundMedlem sedan maj 20031 399 inlägg

Jag tycker ikonerna för mappar är grymt fula.
Jag har kört betan ett tag och tycker om det!

greyhound skrev:

Jag tycker ikonerna för mappar är grymt fula.
Jag har kört betan ett tag och tycker om det!

Mmm håller nog med. Men helheten var ändå snyggare än 1.5 :)

silfverMedlem sedan apr. 20039 709 inlägg

Det finns inte till Mac. :(

r\ Öh, jo? Varför hittar inte mitt Thunderbird den nya verisonen? :l Nåväl, tankar från sidan. Återkommer. :)

silfverMedlem sedan apr. 20039 709 inlägg

Då var 2.0 installerad. Skönt med en tydligare vänsterspalt, där man listar "alla mappar". Finurligt också med favoritmappar, dock inget jag kommer att använda. Utöver det så känns det som vanligt - inget direkt nytt och revolutionerande med andra ord.

VictorYMedlem sedan dec. 2004125 inlägg

Tack för informationen!
Tvåan verkar vara haxig =)

silfver skrev:

Det finns inte till Mac. :(

r\ Öh, jo? Varför hittar inte mitt Thunderbird den nya verisonen? :l Nåväl, tankar från sidan. Återkommer. :)

Mozilla verkar ha valt att inte inkludera version 2 till automatiska uppdateringar, detta gäller även Firefox.

Edit:
Någon som vet hur man kan få svar/replies lite snyggare, gillar Outlooks variant. "x@x.x wrote: [texten]" ser rätt fult ut. :/

Någon plugin/extension, inställning eller liknande?

Edit 2:
Hittade i about:config något som hette (tom heter?) mailnews.reply_header_authorwrote, vilkens värde var/är "%s wrote". Det verkar intressant, men någon som vet vad det finns för olika variabler mer än %s att använda?

PeppoMedlem sedan sep. 2003184 inlägg

VictorY skrev:

Edit:
Någon som vet hur man kan få svar/replies lite snyggare, gillar Outlooks variant. "x@x.x wrote: [texten]" ser rätt fult ut. :/

Någon plugin/extension, inställning eller liknande?

Det här kan kanske vara någonting för dig:
Change quote and reply format
Har precis installerat 2:an så jag vet inte om det kanske finns inställningar för sånt nu, men jag har kört med den add-on:en rätt länge och tycker den fungerar bra :)

visslarenMedlem sedan juli 2001770 inlägg

Bara för mig som det är segt? Flyttade tre mail till en annan mapp och det blev en liten fördröjning på 1-2 sekunder. Tidigare har det gått direkt. Blev fördröjning på det mesta jag gjorde.

visslaren skrev:

Bara för mig som det är segt? Flyttade tre mail till en annan mapp och det blev en liten fördröjning på 1-2 sekunder. Tidigare har det gått direkt. Blev fördröjning på det mesta jag gjorde.

:o för mig var det precis tvärtom. Jag sitter visserligen på Vista men i alla fall.

joserMedlem sedan mars 2002634 inlägg

Tack för tipset med v.2, hade inte kollat på bra länge. :bire

offline.startup_state 3
så startar Thunderbird alltid offline, vilket jag föredrar. Men det valet saknas i intällningar.

Genererad på 368 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb