webForumDet fria alternativet

Problem med att se tex Youtube i IE 7

2 svar · 336 visningar · startad av Lindström

LindströmMedlem sedan jan. 2003821 inlägg

Vete sjutton vad jag har lyckas med, men jag kan inte för några pengar i världen få till det att kunna se tex Youtube klipp i IE7. Har funkar hur klockrent som hellst innan efter då jag uppgraderade till IE7.

Men så vet jag att jag var in och grävde i något i själva inställningarna ( kommer inte ihåg själva orsaken, men något lär det ha varit som gjorde att jag var in och pillade på något som jag inte hade något med att göra ).

Så fort man kommer in hos Youtube så får jag upp följade mess på sidan:
"Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Get the latest Flash player."

Och det hjälper inte hur många gånger jag går in och hämtar hem senaste versionen, jag får endå det inte att fungera i IE7. :l

Därimot i Firefox så funkar det klockrent.

Men det hjälper inte mig eller hur. Då jag är uppfödd med IE och har inga större orsaker till att byta till firefox så skulle det vara förbannat trevligt om jag nu fick det att funka med Youtube i IE7an.

Så är det någon som har en tips eller har suttit med likande problem själv som har kommit över hur man går tillväga med det hela så skulle jag blir gruvligt tacksam för all hjälp jag kan få.

Tackar och bockar så djupast i förväg.

/ Jörgen

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Har du försökt slå på JavaScript i inställningarna i IE?

Flyttas samtidigt från "Operativsystem & Program - Övrigt"..

LindströmMedlem sedan jan. 2003821 inlägg

Niklasson skrev:

Har du försökt slå på JavaScript i inställningarna i IE?

Flyttas samtidigt från "Operativsystem & Program - Övrigt"..

Hur ser jag det ?*dum fråga kanske.

Har varit in under "vertyg->Internetalternativ->Avancerat", men kan inte rikigt hitta något som antyder något om själva JavaScriptet skulle vara på eller av.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.cf67ef55
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)