Hej!
Jag har inte installerat Explorer 7 ännu. Jag har WinXP och undrar bara om
IE7 funkar bra och är gratis(?) Frestas framförallt av fliksurfning...
mvh
Fredrik
12 svar · 910 visningar · startad av Fcerha
Hej!
Jag har inte installerat Explorer 7 ännu. Jag har WinXP och undrar bara om
IE7 funkar bra och är gratis(?) Frestas framförallt av fliksurfning...
mvh
Fredrik
Japp, och japp.
Om det är fliksurfning man frestas av kan man annars prova någon av de andra finfina webbläsarna som är gratis, exempelvis Firefox och Opera.
Personligen tycker jag att IE7 går sisådär på WinXP. På Vista däremot tycker jag att IE7:an fungerar alldeles utmärkt.
OK, Rickard, vad är problemet på XP?
Vista tänker jag avhålla mig från nåt år eller så....
mvh
Fredrik
IE7 på XP uppfattar jag som slö och ganska resurskrävande, det kan ta lite tid att öppna en ny tab bl.a
Opera och XP tycker jag är bästa kombinationen. :)
silfver skrev:
Opera och XP tycker jag är bästa kombinationen. :)
Medhåll.
Sedan kan man ju argumentera för om man verkligen kan kalla IE för en gratis browser, eftersom man måste ha en Windows-licens för att köra den. (Medan man kan köra t ex Opera under Linux, och därmed slipper betala för mjukvara)
Japp...IE 7 är gratis, och sitter själv med XP och jag har då inga som hellst problem med webläsaren. Går hur klockrent och toksmidigt som hellst.
Har inget att klaga på.
Sen är det som med allt annat här i livet, alla har vi olika tycke och smak när det kommer till saker och ting.
Lindström skrev:
Japp...IE 7 är gratis, och sitter själv med XP och jag har då inga som hellst problem med webläsaren. Går hur klockrent och toksmidigt som hellst.
Jag tror du missade poängen med min kommentar.
nitro2k01 skrev:
Jag tror du missade poängen med min kommentar.
Nä då, ingen fara.
Jag håller med dig i vad du säger. IE är i , precis som du säger, inte helt gratis.
Har använt IE 7 sedan första betaversionen på min XP-burk och det rullar på riktigt bra. Blir väl lite segt om jag har +15 flikar med afonbladet-aktiga sidor där 10000+ flashannonser visas samtidigt.
Men annars har jag inte märkt av någon prestandaförlust jämfört med IE6. Gillar möjligheterna att snabbt kunna anmäla phishing-sidor då man sysslar med datasäkerhet.
Har testat firefox, men ser ingen anledningt till att byta till den. Använder inte gatgets eller google-toolbars och annats krafts.
medialabs: Jag säger det jag brukar. Pröva Opera. Definitivt snabbare än FF, och kanske snabbare än IE. (Har itne gjort några omfattande tester)
Opera känns väldigt "No bullshit", och är väloljad.
nitro2k01 skrev:
medialabs: Jag säger det jag brukar. Pröva Opera. Definitivt snabbare än FF, och kanske snabbare än IE. (Har itne gjort några omfattande tester)
Opera känns väldigt "No bullshit", och är väloljad.
Testade Opera och Firefox, kan inte se några skillnader i laddningstider för vare sig programuppstart eller laddning av själva sidan. Testade aftonbladet och ett gäng sidor med mycket reklam och flash-skit på.
Använder heller inga addons, flikar och ett sökfält längt upp till höger i webbläsaren är allt jag behöver och då uppfyller IE 7 alla mina krav.