webForumDet fria alternativet

problems med explorer 7

4 svar · 449 visningar · startad av supercajo

supercajoMedlem sedan jan. 2005114 inlägg

tjenna! Har sökt på vad det kan vara för problem när explorer sju inte av någon anledning är bakåtkompatibelt? Visandet av hemsidor är ju helt cp-igt. Vad beror det på? Skall man lägga till något i w3c-koden?

TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg

Eh...din fråga är väldigt dåligt ställd. Tror du på allvar att någon ska kunna besvara den? :l
För det första, vad menar du med cp-igt? Skriv din fråga på ett vettigt sätt så blir det lättare att hjälpa till ;)
Sen så har väl detta ingenting med ASP att göra? Posta din HTML-kod istället.

Internet Explorer 7 innehåller till stor del förbättringar som gör att den tolkar HTML- och CSS-kod bättre.
Om din sida inte ser ut som du tänkt dig är det med all säkerhet din kod som är felaktigt skriven.

supercajoMedlem sedan jan. 2005114 inlägg

det var inte min mening att ställa till bekymmer och irritation. JAg har ett flertal, som kodar i ASP, därför ställde jag frågan här i o m. att jag kodar i det också. Några av mina polare har fått sina webbsidor som fungerat fullt ut i FF och IE 6 och neråt helt förstörda vad gäller grafik etc. att inget är på sin plats, som det skall vara liksom....skall fortsätta i html om så skall vara rätt.

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

ASP har inget hur en sida renderas på en webbläsare det är html/xhtml + CSS som gör detta. Allt beror på hur du kodar din ASP och hur du bestämmer att din ASP text skall presenteras på sidan.

LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Flyttas från ASP

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)