webForumDet fria alternativet

Skippa sidhuvud och sidfot på framsidan?

Kontorsprogram

3 svar · 1 016 visningar · startad av caze

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg
Frågan#1

Hur gör man det i Microsoft Word? Har ett dokument med 15 sidor och vill inte att sidhuvudet och sidfoten ska synas på framsidan.

Medlem sedan sep. 2006284 inlägg

http://office.microsoft.com/en-us/word/HP051863611033.aspx

To remove the header or footer from the first page only, or for odd or even pages, do the following:

1. On the File menu, click Page Setup, and then click the Layout tab.
2. Under Headers and Footers, select Different odd and even or Different first page.

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Jag har samma problem, vill inte visa sidhuvud och sidfot på dom två första sidorna i dokumenten, då den första är framsidan och sida nr2 är innehållsförteckning.

Hur får jag bort sidhuvud och sidfot på dessa två sidor i Word 2003 (svenk)? Har letat i inställningarna och kan inte hitta motsvarigheten för det som soopafly skrev i föregående inlägg.

Medlem sedan aug. 2004126 inlägg

medialabs skrev:

Jag har samma problem, vill inte visa sidhuvud och sidfot på dom två första sidorna i dokumenten, då den första är framsidan och sida nr2 är innehållsförteckning.

Hur får jag bort sidhuvud och sidfot på dessa två sidor i Word 2003 (svenk)? Har letat i inställningarna och kan inte hitta motsvarigheten för det som soopafly skrev i föregående inlägg.

Du måste lägga in avsnittsbrytningar för att kunna ha olika sidhuvuden/-fötter på mer än förstasidan. De olika avsnitten kan sedan ha olika huvuden/fötter.

(Infoga->Brytning->Avsnittsbrytning)

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)