Finns ingen färdig metod så vitt jag vet (och det irriterar mig enormt, så jag har sökt). Det går att lösa manuellt.
I word är det relativt enkelt, du går in i
Verktyg-> anpassa-> knappen tangentbord
Sen byter du helt enkelt plats på det du vill ändra.
I Excel är det betydligt knepigare. Där blir du tvungen att lägga in makron som utför det du vill (i "egna.xls"). Sen kopplar du snabbkommandon till makrona. Men det är ganska bökigt. Å andra sidan är det inte fullt lika irriterande i excel.
Övriga program får du kolla. Använder office 2000, där är det bara word som går att ändra enkelt. Men jag har för mig att t.ex outlook har samma funktion som Word i nyare office. Kan även gälla Power Point.
Vet inte hur det fungerar i ett "multi language" office. Där borde man ju kunna välja? Har aldrig haft tillgång så jag vet inte.
Vet inte hur det fungerar i ett "multi language" office. Där borde man ju kunna välja? Har aldrig haft tillgång så jag vet inte.
I multi language finns ett office tools där man kan ändra språket som menyer och kommandon ska visas i. Detta innebär dock att om du väljer engelska så blir allt på engelska, inte bara kort kommandona.
Baaah. Surt. Det är verkligen enormt irriterande med försvenskade kortkommandon i office. Särskilt när alla program (inklusive svensk windows/IE och andra MS program) har standardkortkommandon. Unftst om frt ät ändrat i Office 2007? Eller om jag någonsin kommer att lära mig att skriva på det här jävla laptopptangentbordet, Grrr
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25