Finns det något sätt att välja vilken e-post jag vill ladda ner och behålla en del kvar på servern så att andra kan ladda ner den?
Skälet är att vi är fler personer som jobbar mot samma mailkonto. Tanken är att vi väljer vilka mail vi laddar ner och hanterar dem.
Sen någongång synkar jag mina mail (som jag hade tänk ska finnas på en handdator eller så) med den stationära mailboxen.
Jag vore tacksam för svar och feedback. Alla idéer är välkomna (y)
Låt mig börja med Lasp:
Jag känner till den funktionen. Men vad hindrar att den andra personen vet att jag har besvarat ett mail redan eller inte.
Stoffe: Det börjar närma sig något mer intressant.
Då kan man kanske göra så att varje gång man vill besvara ett mail, så drar man över dem från IMAP servern till en lokal mapp (då tas den väl bort från servern?)
På så vis roffar jag åt mig de mail jag vill besvara och lämnar kvar allt annat.
Sen någon gång synkar jag min bärbara outlook med min stationära så har jag allting där.
Eller: Finns det stöd i IMAP att de mail som jag besvarar från min bärbara enhet, att dessa mail taggas som besvarade att den andra personen ser att mailet är besvarat?
Vad händer med de skickade mailen - lagras de lokalt endast?
Finns det någon tredje option utöver POP3-lämna-kvar-kopia och IMAP?
I din första fråga var det bara hur flera kunde komma åt samma mail. Det var det jag svarade på.
Med IMAP finns allt på servern för alla inblandade, även eventuella svar.
Bäst är kanske att skapa olika mappar på servern där ärenden hamnar efter åtgärd.
Det stämmer att min fråga var inte djupt detaljerad. Tack vare svaren jag fick, så fick jag mer perspektiv på möjligheterna och hur man kan lösa saker och ting.
Jag får börja med att undersöka hur det ser ut med IMAP på mitt webbhotell.
Kanske dyker det upp något annat svar under tiden.
Min förhoppning var att det kanske fanns något plugin till Outlook som kunde nå POP3 servrar och plocka ner det den behövde. Samtidigt kommer jag att tänka på att jag ju vill köra Outlook på en pocket PC och att ett sådant plugin kanske bara skulle finnas till PC ändå :S
Jag får experimentera med det jag har så får vi se.
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e