Det är så att jag har ett litet problem med Microsoft Word. Jag håller på och måste göra en del ändringar i en uppsats jag har skrivit, bland annat så har det när jag lagt till sidnumreringar blivit sidnumreringar på titelsidan och innehållsförteckningen vilket min lärare vill att jag ska ta bort, men det går inte :( Hon menar att sidnumreringen ska komma på första textsidan vilket den inte gör. :( Någon som vet hur jag får bort sidnumreringen på dessa 2 sidor?
Om dokumentet är indelat i avsnitt (avsnitt: En del av ett dokument där du anger sidformateringsalternativ. Du skapar ett nytt avsnitt när du till exempel vill ändra radnumrering, antal kolumner eller sidhuvuden och sidfötter.), klickar du på ett avsnitt eller markerar flera avsnitt där du vill visa eller dölja sidnumren på första sidan.
Klicka på Sidnummer på Infoga-menyn. Markera eller avmarkera kryssrutan Visa på första sidan.
- Mircosofts hjälpfil
2. Lägg bara en vit ruta över den andra sidans nummer så kommer du ifrån problemet enklet.
For example, you can number pages without a break in numbering between multiple documents by numbering the first document 1 through 20 and the second document 21 through 40.
1. Click in the section (section: A portion of a document in which you set certain page formatting options. You create a new section when you want to change such properties as line numbering, number of columns, or headers and footers.) in which you want to change the starting page number.
2. On the Insert menu, click Page Numbers.
3. Click Format.
4. In the Start at box, enter a number.