webForumDet fria alternativet

Någon som är bra på Microsoft word?

Kontorsprogram

4 svar · 567 visningar · startad av Lollipop

Medlem sedan aug. 200487 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Det är så att jag har ett litet problem med Microsoft Word. Jag håller på och måste göra en del ändringar i en uppsats jag har skrivit, bland annat så har det när jag lagt till sidnumreringar blivit sidnumreringar på titelsidan och innehållsförteckningen vilket min lärare vill att jag ska ta bort, men det går inte :( Hon menar att sidnumreringen ska komma på första textsidan vilket den inte gör. :( Någon som vet hur jag får bort sidnumreringen på dessa 2 sidor?

Tack på förhand!
Med vänliga hälsningar
Lollipop

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg

avsnittsbrytningar och annorlunda första sida kan du använda dig av står om det i hjälpen på word

Medlem sedan feb. 2006511 inlägg

Visa eller dölja sidnummer på första sidan

Om dokumentet är indelat i avsnitt (avsnitt: En del av ett dokument där du anger sidformateringsalternativ. Du skapar ett nytt avsnitt när du till exempel vill ändra radnumrering, antal kolumner eller sidhuvuden och sidfötter.), klickar du på ett avsnitt eller markerar flera avsnitt där du vill visa eller dölja sidnumren på första sidan.
Klicka på Sidnummer på Infoga-menyn.
Markera eller avmarkera kryssrutan Visa på första sidan.

- Mircosofts hjälpfil

2. Lägg bara en vit ruta över den andra sidans nummer så kommer du ifrån problemet enklet.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

http://office.microsoft.com/en-us/word/HP052306921033.aspx skrev:

Start page numbering with a number other than 1

For example, you can number pages without a break in numbering between multiple documents by numbering the first document 1 through 20 and the second document 21 through 40.

1. Click in the section (section: A portion of a document in which you set certain page formatting options. You create a new section when you want to change such properties as line numbering, number of columns, or headers and footers.) in which you want to change the starting page number.
2. On the Insert menu, click Page Numbers.
3. Click Format.
4. In the Start at box, enter a number.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Flyttar tråden från caféet.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)