webForumDet fria alternativet

Spara mails från Outlook

4 svar · 441 visningar · startad av HammerBoy

HammerBoyMedlem sedan feb. 2006144 inlägg

Inom kort slutar jag min anställning. Jag har en hel hög med mails i min Outlook på jobbet och en del är privata mails som jag skulle vilja spara. Istället för att gå igenom alla tusentals mails som ligger där så skulle jag vilja spara ned rubbet på ett enkelt sätt. Om jag helt sonika kopierar Office Data File som ligger i mappen C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook kan jag då läsa mina mails på en annan dator förutsatt att jag inte har tillgång till inloggningsuppgifterna till mitt jobbkonto?

Om det inte räcker med att kopiera ned Outlookfilen, finns det något smart sätt att ta till om jag vill spara mina mails?

EDIT: Den här tråden kanske skulle ha startats i "Kontorsprogram"...

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Jag tror att du kan hitta massor om du söker i forumet "kontorsprogram", men det borde finnas någon möjlighet under "arkiv"-menyn att välja "exportera".

mvh

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Du kan dels välja mapp under Export. Alternativt är att ta kopia på outlook.pst.
Den kan du sedan importera ifrån på annan maskin.

HammerBoyMedlem sedan feb. 2006144 inlägg

Tack både @nders och Lasp...
Innan jag postade mitt inlägg här gjorde jag en sökning men hittade ingen tråd med information. Däremot så fanns det, som @nders påpekade, en hel del matnyttig info i "Kontorsprogram".

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Flyttas från Operativsystem & Program - Övrigt.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)