webForumDet fria alternativet

Ny bugg i IE6?

25 svar · 1 556 visningar · startad av monochrome

monochromeMedlem sedan dec. 20068 inlägg

Läste denna artikel på IDG idag:
http://www.idg.se/2.1085/1.87975
Visade sig vara självaste echoSwe som stod bakom denna :)
Frågan är dock om denna bugg är så ny. Man får en viss hint om att nog en viss person tagit sig vatten över huvudet när man läser kommentarerna till samma artikel:
http://www.idg.se/2.1085/1.87975?articleRenderMode=listpostings#a19.133766

Järmför gärna själva följande sida som legat online i åratal:
http://www.student.citg.tudelft.nl/c9864875/boempaukeslag.html
med sidan som echoSwe påstår sig snickrat ihop:
http://haf.se/sandbox/IE6Crash.htm

hmm... döm själva ;)

NicrosoftMedlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Ett tips är att ie krachar. Har ni flera sidor uppe som ni inte vill bli av med så vänta att klicka. :x

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

med tanke på att koden är väldigt lik de tidigare exemplen så är buggen väldigt gammal..

DenkanMedlem sedan juni 2002256 inlägg

Aj aj, det där gjorde nog mer skada än nytta...

MancinaMedlem sedan okt. 200668 inlägg

Haha.

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

Nej buggen verkar inte vara speciellt ny, men jag ställer mig ändå frågande till varför "monochrome" registrerar sig som medlem på ett forum bara för att snacka skit om någon annan. Har du inget vettigare för dig? Eller är det så att du är medlem sedan tidigare, men inte vågar stå för din pajkastning?

Nicrosoft skrev:

Ett tips är att ie krachar. Har ni flera sidor uppe som ni inte vill bli av med så vänta att klicka. :x

Ajdå. Det kanske jag borde varnat för, tänkte inte så långt, var helt inställd på att alla hör körde Firefox eller nått liknande ;) sorry.

Peeer skrev:

bara för att snacka skit om någon annan.

Och jag ställer mig frågan vad för skit jag snackat? Säg en enda osanning i något jag skrivit. Den som tar åt sig äran av någon annans upptäckter är väl snarare en person som snackar skit än den som enbart upplyser om ett faktum. ;)

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

Jag säger inte att du på något sätt hittar på det du skriver, men jag frågar mig vad det är som driver dig? Varför registrera sig bara för att påpeka att någon annan påstår att de gjort något som de inte har gjort?

Peeer skrev:

men jag frågar mig vad det är som driver dig?

Vad driver en person att gå ut i svensk press och ta på sig äran för andras upptäckter? Och dessutom göra det på ett så taffligt och uppenbart sätt genom att rakt av kopiera den andres verk (i detta fallet ett test-case)? Ja, inte vet jag, troligtvis ren dårskap och dumdristighet.
Vad driver mig? Tja, det faktum att jag faktiskt anser att denne yngling troligtvis behöver minst lika mycket uppmärksamhet för sin dumdristighet som han fått för sin så kallade upptäckt (eller ska vi kalla det urkundsförfalskning? ;)) så att han i framtiden kanske lärt sig en läxa innan han plagierar andras arbete...
Det tog mig ca 2 minuter att hitta detta forum efter att ha sökt efter personen i fråga på Google. Det tog mig ytterligare ca 30 sekunder att registrera mig. Ja, jag vill inte påstå att jag la någon vidare energi på det, troligtvis lika lite energi denne echoSwe lade på sitt plagiat av ovan nämnda test-case. Ja, det var väl ungefär det som drev mig. Dessutom kan jag ju för min egen del även säga att jag tycker hela historien är ganska komisk, vilket ju ytterligare spädde på min drivkraft... ;)

CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Sedan passade du även på att fiska upp en 9 månader gammal tråd för att fortsätta din "förföljelse". Det är alldeles uppenbart att du enbart är ute efter att smutskasta honom, men du försöker få det att se "snyggt" ut. Vore det inte vettigare ett skicka ett mail till IDG om nu denna bugg är gammal och har hittats sedan tidigare?

Compusa skrev:

Sedan passade du även på att fiska upp en 9 månader gammal tråd för att fortsätta din "förföljelse". Det är alldeles uppenbart att du enbart är ute efter att smutskasta honom, men du försöker få det att se "snyggt" ut.

Till att börja med kan du ju kolla när jag skrev det inlägget. Ja just det ja, före detta. Det var faktiskt det första inlägget jag överhuvudtaget skrev här, så att påstå att jag fortsatt min "förföljelse" där var nog en liten felnotering. Det var just den tråden jag hittade via Google, och det inlägget var ju för passande för att överhuvudtaget inte kunna skriva något som svar, det var helt enkelt för komiskt i sammanhanget ;) Sedan när jag ändå registrerat mig tyckte jag man kunde fortsätta skriva lite mer inlägg (vem vet, jag kanske blir en stammis ;)), och då skrev jag även denna tråd... Men oj vad folk blev upprörda då, inte på plagieraren i fråga, utan på mig. Hoho... (nej ett sånt forum vill jag nog inte bli stammis på)... Då antar jag att du skulle bli lika glad den dagen någon snodde kod eller design eller whatever från dig utan att kreditera dig utan istället påstå sig själv bakom källan? Eller du kanske rent av är en person som gör så själv, varför annars så upprörd?

Och om du nu tyckte att mina inlägg såg "snygga" ut får jag bara tacka och bocka, det var inte alls min avsikt. Det enda jag var ute efter var att sprida lite fakta och om jag hade tur även skapa lite diskussion, och det lyckades jag ju med :D

Compusa skrev:

Vore det inte vettigare ett skicka ett mail till IDG om nu denna bugg är gammal och har hittats sedan tidigare?

Till att börja med så är det inte själva faktumet att buggen är gammal som är det mest primära i diskussionen. Det mest primära är att personen i fråga direkt plagierat ett test-case och sedan i nationell press påstått sig vara upptäckaren av buggen, OCH skaparen av test-cases (framförallt är det plagieringen av test-caset som är det allvarliga eftersom det skulle kunna ses som ren urkundsförfalskning). Att IDG redan är underrättade kan du vara ganska säker på, dock ser ju de hellre en sensationsrubrik om en allvarlig bugg i IE snarare än att de lyckats ertappa en liten tonåring med att ha plagierat ett test-case.

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Detta är väldigt komiskt. Men jag avvaktar med att håna och dömma tills jag hört vad echoSwe har att säga om det hela.
Hans svar via mail i tråden på IDG gör väl iofs inte läget så mycket bättre för honom.

monochrome skrev:

Till att börja med kan du ju kolla när jag skrev det inlägget. Ja just det ja, före detta. Det var faktiskt det första inlägget jag överhuvudtaget skrev här, så att påstå att jag fortsatt min "förföljelse" där var nog en liten felnotering.

Detaljer... Jag kunde inte bry mig mindre. Anser att det är ganska ointressant att veta i vilken ände du började i.

monochrome skrev:

Sedan när jag ändå registrerat mig tyckte jag man kunde fortsätta skriva lite mer inlägg (vem vet, jag kanske blir en stammis ;)), och då skrev jag även denna tråd... Men oj vad folk blev upprörda då, inte på plagieraren i fråga, utan på mig. Hoho... (nej ett sånt forum vill jag nog inte bli stammis på)...

Du har enbart registrerat dig här av en enda anledning. Jag överlever mer än väl om inte blir stammis här.

monochrome skrev:

Då antar jag att du skulle bli lika glad den dagen någon snodde kod eller design eller whatever från dig utan att kreditera dig utan istället påstå sig själv bakom källan? Eller du kanske rent av är en person som gör så själv, varför annars så upprörd?

Du kan anta vad du vill, jag har inte uttalat min åsikt angående echoSwe's agerande, det jag ifrågasatte var ditt förfarande här på forumet. Dessutom är jag inte ett dugg upprörd, det är du nog en av få av.

monochrome skrev:

Och om du nu tyckte att mina inlägg såg "snygga" ut får jag bara tacka och bocka, det var inte alls min avsikt. Det enda jag var ute efter var att sprida lite fakta och om jag hade tur även skapa lite diskussion, och det lyckades jag ju med :D

Anser att du misslyckats totalt, i och med att "diskussionen" i denna tråd i huvudsak har handlat om dig och vad du egentligen vill ha ut med den här tråden.

monochrome skrev:

Till att börja med så är det inte själva faktumet att buggen är gammal som är det mest primära i diskussionen. Det mest primära är att personen i fråga direkt plagierat ett test-case och sedan i nationell press påstått sig vara upptäckaren av buggen, OCH skaparen av test-cases (framförallt är det plagieringen av test-caset som är det allvarliga eftersom det skulle kunna ses som ren urkundsförfalskning). Att IDG redan är underrättade kan du vara ganska säker på, dock ser ju de hellre en sensationsrubrik om en allvarlig bugg i IE snarare än att de lyckats ertappa en liten tonåring med att ha plagierat ett test-case.

Som sagt, jag har inte uttalat mig om hurvida echoSwe har gjort det ena eller det andra, så kan du vara snäll att åtminstone försöka läsa och förstå nästa gång?

Compusa skrev:

Anser att du misslyckats totalt, i och med att "diskussionen" i denna tråd i huvudsak har handlat om dig och vad du egentligen vill ha ut med den här tråden.

Jag anser mig dock inte ha misslyckats. Det var länge sedan jag fick mig så goda skratt som igår. Om man har svårigheter att förstå vad jag nu vill ha ut med den här tråden kan jag bara se att man antingen måste besitta ett tämligen lågt intellekt, alternativt känna sig pressad av det som tråden egentligen handlar om eftersom man själv är av samma skrot eller korn, ärligt talat, hur svårt är det att lista ut vad jag vill ha ut med detta? ;) Dessutom kan jag inte då förstå hur man kan fortsätta ifrågasätta det när jag redan till och med själv svarat på den frågan redan i mitt tredje inlägg i denna tråd. Men men, jag roas bara av det, så inget mig emot :D

Du måste vara en väldigt tråkig människa med ett väldigt ointressant liv, eftersom saker som det här verkar vara det mest spännande som kan inträffa i ditt fattiga liv. Jag bryr mig inte att dugg om de nedvärderande anklagelser du försöker sprida omkring dig av den enkla anledningen att du inte har en aning om vem du pratar med. Jag skrattar åt dig istället för att du är en så enormt patetisk typ :e

Jag skulle aldrig få för mig att gör en sak liknande den som echoSwe påstås ha gjort, men jag skulle inte heller orkar bry mig om att fara runt som en galning på nätet och försöka smutskasta någon, jag har till skillnad från dig viktigare saker för mig. Av någon anledning så får du en kick av detta och det tyder bara på en sak, som jag sedan tidigare konstaterat och redan påpekat i detta inlägg, Du kan inte ha mycket som roar dig. Sorgligt.

monochrome skrev:

Men men, jag roas bara av det, så inget mig emot :D

Jo tack, jag märker det och som jag redan påpekat så förstår jag varför.

Nu har jag sagt mitt och jag tänker inte fortsätta skriva i denna tråd, då jag finner det föga motiverande. Jag försvarar inte det som echoSwe sannolikt kan vara skyldig till, däremot tycker jag fortfarande att det är sorgligt att du enbart registrerade dig här för smutskasta en enskild person, som "råkade" vara medlem här.

oskarsMedlem sedan nov. 20051 317 inlägg

Compusa skrev:

Jag försvarar inte det som echoSwe sannolikt kan vara skyldig till, däremot tycker jag fortfarande att det är sorgligt att du enbart registrerade dig här för smutskasta en enskild person, som "råkade" vara medlem här.

Precis.

Compusa skrev:

Jag bryr mig inte att dugg om de nedvärderande anklagelser du försöker sprida omkring dig av den enkla anledningen att du inte har en aning om vem du pratar med. Jag skrattar åt dig istället för att du är en så enormt patetisk typ :e

Hahaha, ja, man kanske inte ska kasta sten i glashus. Vad för nedvärderande anklagelser har jag kommit med? Och hur mycket mindre anklagande är dessa än dina uttryck om att jag är "en så enormt patetisk typ" ;)

Compusa skrev:

men jag skulle inte heller orkar bry mig om att fara runt som en galning på nätet och försöka smutskasta någon

Jag vill gärna veta hur du definerar smutskastning. Smutskastning brukar man kalla när man försöker med osanning svartmåla någon. Har jag fört mig med osanning en enda gång i denna tråd?

Compusa skrev:

tycker jag fortfarande att det är sorgligt att du enbart registrerade dig här för smutskasta en enskild person, som "råkade" vara medlem här.

Tja, vem har påstått att det varit den enda anledningen till att jag registrerat mig här? Jag kommer som sagt kanske bli stammis här, vem vet ;)

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

monochrome skrev:

Tja, vem har påstått att det varit den enda anledningen till att jag registrerat mig här? Jag kommer som sagt kanske bli stammis här, vem vet

Ja, vi har haft några stammisar av din typ här tidigare också, så räkna inte med att vara så unik med ditt trollande.

Det finns många bra exempel på.. sådana som du.

Välkommen till wF!

zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg

Välkommen till wF. :h Bidra gärna med lite mer konstruktiva diskussioner framöver. :)

264 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.37765c92
124 ms — hämta forumlista (db)
128 ms — hämta statistik (db)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)