Men; det funkar grymt dåligt att köra IE6 standalone efter att man installerat IE7. Inga cookies funkar, favoriter funkar inte (slänger upp Print-ruta)...
Någon som har ett tips på hur man faktiskt kan ANVÄNDA både IE6 och IE7 i samma Windows-installation?
(edit: jag har förstås googlat, men jag mina ögon fann bara skräp, så någon kanske sitter med en bra länk, eller har bättre googlingsfärdigheter?)
Jag har (fortfarande) inte hittat något bättre sätt än att ladda hem MS Virtual PC 2004 (eller annan virtualmaskinhanterare) och frysa en Windowsmiljö med IE6 i en virtuell maskin där (MS-varianten är numera helt gratis! - men den kräver en extra, "kosher" (Icke-OEM), Windowslicens för den nya virtuella maskinen. )
... Men å andra sidan funkar det klockrent - det blir inte mycket värre än att fjärrstyra en separat testmaskin :)
Det kanske bara är du som vill "använda" både IE6 och IE7 på samma Windows. ;)
MS stöder inte att köra flera IE samtidigt.
Att köra den ena eller den andra "standalone" är det enda sätt jag vet om, och då kommer den ena eller den andra fungera lite knasigt eftersom de delar vissa grejjer. Jag tror alternativet är "Virtual PC" eller vad det heter.
Jag tror alternativet är "Virtual PC" eller vad det heter.
Som sagt i inlägget här ovan :OO - MS Virtual PC 2004 och en "fryst" Windowsversion (dvs en man inte uppgraderar till att använda MSIE7) installerad och startad i den är ett fungerande alternativ.
Man får då möjlighet att köra den alternativa Windowsversionen (med "enbart" MSIE6) i ett eget fönster under sitt "vanliga" Windows.
Varför måste Microsoft, återigen, slå oss utvecklare i ansiktet? :(
Inte kan jag finna någon vettig javascriptdebugger heller i IE7, men man kanske kan hitta någon vettig plugin.
Microsoft fyller världen med bövelskap, i vanlig ordning. :)
zcorpan; det borde inte vara bara jag i hela världen som vill köra både IE6 och IE7. Väl? :)
Tack, D.Wiberg, jag ska undersöka om det hjälper mig, även om det känns som ett problem att jag redan uppgraderat till IE7, och kör IE6 standalone. Din länk känns som en beskrivning till att köra IE7 standalone med en installerad IE6 bredvid?