webForumDet fria alternativet

Minimal open source browser?

2 svar · 294 visningar · startad av Poffe

PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Hej

Jag håller på med en liten CD med olika program och filer på. För att få ett enkelt gränssnitt på det hela har jag tnkt att göra det i html och öppna i ett litet webbläsarfönster.

Nu vill jag dock helst slippa öppna hela IE (då det främst är Windows som kommer vara målgruppen) utan vill helst bara öppna ett litet fönster på ca 720x470 px.

Helst vill jag också ha en gratis (helst open source) browser som jag kan skicka med skivan och helst vill jag slipa alla menyer och toolbars också.

Jag har nu gjort en egen liten browser i VisualBasic som endast består av en Browser-kontroll. Det funkar perfekt men eftersom hela skivan kommer innehålla gratis och open source program vill jag helst att browsern ska vara det också.

Så, har ni några förslag på en enkel browser som man kan starta direkt från en CD utan att installera om som man gärna kan ta bort toolbars och liknande genom nån commandline eller nått sådant?

Har hittat http://kmeleon.sourceforge.net/ som verkar kunna vara nått men vill gärna ha fler förslag :)

SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg

Firefox finns väl ngn portabel version av?
Någon speciell anledning att inte öppna i IE?

VisualBasic, använder den inte IE i grunden om du bygger den av den?

PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Ska kolla på FireFox-varianten.

Anledningen är att jag inte vill ha med alla menyer och toolbar samt att jag vill kunna ställa in storleken på fönstret när det öppnas (helst).

Det är alltså inte IE-motorn jag inte vill ha, en används som du säger i det VB-program jag gjort. VIll bara ha ett cleant fönster så det blir lite "programkänsla" på gränssnittet och inte så mycket hemsida om du förstår hur jag menar?

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)