Kan man få bort den ifrån sidofältet "Bokmärken"? Den går ju inte att radera på vanligt sätt i "Ordna bokmärken"... Jag vill inte ha den!
Skulle även gärna vilja ha bort sökfältet, jag använder det aldrig!
Tack!
Kontorsprogramur Kontorsprogram
9 svar · 311 visningar · startad av learn
Kan man få bort den ifrån sidofältet "Bokmärken"? Den går ju inte att radera på vanligt sätt i "Ordna bokmärken"... Jag vill inte ha den!
Skulle även gärna vilja ha bort sökfältet, jag använder det aldrig!
Tack!
ctrl + b ?
Sjodahl skrev:
ctrl + b ?
Nej jag vill ha sidofältet öppet, men mappen "Bokmärkesfältsmapp" använder jag aldrig, den tar bara upp värdefull plats på skärmen....
sök fältet eller mappen?
Sjodahl skrev:
sök fältet eller mappen?
Jag vill ha bort båda, men främst "Bokmärkesfältsmappen".
Enligt http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=96#entry7948 borde det gå med
/* Hide the sidebar bookmarks searchbar */
#bookmarksPanel > hbox { display:none; }
i userChrome.css. Om du testar lite kanske du kan få bort bokmärkesfältsmappen med
[label="Bokmärkesfältsmapp"] { display:none; }
eller så.
zcorpan skrev:
Enligt http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=96#entry7948 borde det gå med
/* Hide the sidebar bookmarks searchbar */ #bookmarksPanel > hbox { display:none; }i userChrome.css. Om du testar lite kanske du kan få bort bokmärkesfältsmappen med
[label="Bokmärkesfältsmapp"] { display:none; }eller så.
OK, och vart hittar jag userChrome.css?
Aha :i
Firefox Help skrev:
userChrome.css
This file sets the display rules for various elements in the Firefox user interface and is located in the sub-folder called chrome in your profile folder. As with user.js, this file does not exist by default, so you need to create it before you can start adding your preferences. There's actually an example file that exists by default, called userChrome-example.css. Basically, you can just rename that file by removing the -example part.
Nähe, det funkar inte. Jag skapade filen "userChrome.css" i mappen "chrome" och lade in det zcorpan tipsade om, men det både sökfältet och mappen är fortfarande kvar...
Testa lägga till !important.