webForumDet fria alternativet

Cash-frågor för WinXP

3 svar · 536 visningar · startad av aasah

aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg
  1. Jag har fått problem med en webbsida som visar en gammal version. Supporten bad mig tömma cashen, vilket jag i och för sig kan göra... Men varför tömma allt när det gäller en site som ska laddas om? Kan man inte hitta denna cashade fil någonstans och slänga den?

2. IE verkar mena att "att tömma cashen" betyder "rensa Temporary Internet Files", men var ligger den katalogen i XP?

3. När jag tömmer cashen blir alla speciellt utformade ikoner som hör ihop med vissa webbsidor (i Favoriter), omvandlade till standardutseende. Kan man göra något åt detta och i så fall hur?

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
  1. Eventuellt räcker det att bara ändra inställningar för tillfälliga internet-filer i IE. Har du bredband? I så fall borde du ju kunna ha ganska lågt inställd cache, och slippa bry dig om cache-problem. Visserligen skulle jag alltid vilja ha nyhämtad version av en sida även om jag använde modem.

2. Hos mig ligger Temporary Internet Files i c:\documents and settings\mitt användarkonto\local settings.

3. Nej, IE suger fruktansvärt när det gäller hantering av favicons. Min uppfattning är att man får leva med det, alt. använda en annan webbläsare.

mvh

aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg

Tack, @nders! :birp

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Flyttas från Windows.

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)