-
Jag har fått problem med en webbsida som visar en gammal version. Supporten bad mig tömma cashen, vilket jag i och för sig kan göra... Men varför tömma allt när det gäller en site som ska laddas om? Kan man inte hitta denna cashade fil någonstans och slänga den?
-
IE verkar mena att "att tömma cashen" betyder "rensa Temporary Internet Files", men var ligger den katalogen i XP?
-
När jag tömmer cashen blir alla speciellt utformade ikoner som hör ihop med vissa webbsidor (i Favoriter), omvandlade till standardutseende. Kan man göra något åt detta och i så fall hur?
Cash-frågor för WinXP
3 svar · 536 visningar · startad av aasah
-
Eventuellt räcker det att bara ändra inställningar för tillfälliga internet-filer i IE. Har du bredband? I så fall borde du ju kunna ha ganska lågt inställd cache, och slippa bry dig om cache-problem. Visserligen skulle jag alltid vilja ha nyhämtad version av en sida även om jag använde modem.
-
Hos mig ligger Temporary Internet Files i c:\documents and settings\mitt användarkonto\local settings.
-
Nej, IE suger fruktansvärt när det gäller hantering av favicons. Min uppfattning är att man får leva med det, alt. använda en annan webbläsare.
mvh
Tack, @nders! :birp
Flyttas från Windows.