DrydenMedlem sedan aug. 200212 245 inlägg
Jag kör två Firefox-profiler på datorn just för tillfället men upplever det inte som särskilt stabilt.
Ofta (nästan varje gång) när jag redan har en profil igång, och startar upp en ny FF-session så drar den automatiskt igång den nya sessionen med samma profil som redan är startad. Inte gilla, för jag vill ha profilhanteringsrutan och välja en annan profil. Ibland kan det också vara så att även när jag stängt ner Firefox helt så startar webbläsaren upp automatiskt med den senast använda profilen, utan att fråga mig om jag verkligen vill det. Inte gilla det heller. ;)
Någon som har en bra lösning på problemet eller nån trevlig walk-around? :)
MozfanMedlem sedan okt. 2005630 inlägg
Har inte FF men i SeaMonkey's profilhanterare finns en check box som är "checkad" för att profilhanteraren inte ska fråga mig varje gång vilken profil jag vill använda. Inaktiverar jag boxen så får jag upp profilhanteraren för att välja profil innan webbläsaren laddas.
Nu utgår jag ifrån att FF antagligen har en likadan check box och frågar om du har avaktiverat den? Har du inte det, så startar FF med den profil du valde senast utan att fråga. Jag använder inte profilhanteraren eftersom jag kan byta profil med från webbläsarens verktygsmeny.
DrydenMedlem sedan aug. 200212 245 inlägg
Den rutan är inställd på att fråga varje gång, det är det som förbryllar mig så. Oftast, då ingen session är startad så frågar den. Men har jag redan en session igång så frågar den inte utan drar igång en likadan profil.