webForumDet fria alternativet

Exel 2003

1 svar · 267 visningar · startad av Dirux

DiruxMedlem sedan apr. 20062 inlägg

Tjenare jag har två frågor.....

Fråga nummer 1

Om jag har en cell som det står "Jag och Nicklas" borde jag inte kunna få då så att exel känner av att det står "Jag o Nicklas" om det står exakt "Jag o Nicklas spelade golf" så hittar den just "Jag o Nicklas" ovs om det bara står det eller ovs va det står i texten. Och sen så tar den det och i en andra cell så tar det en summa och i en tredje cell visar den svaret delat med 2.... Och allt detta ska den göra automatiskt. Det Borde ju gå och göra på något sätt tycker jag....

Fråga nummer 2

Eftersom jag kör kassabok i exel och ibland så hittar den visa saker som man redan skrivit. Borde det inte gå att programmera in visa saker som den alltid kan hitta? Så slipper man skriva om samma sak på nytt hela tiden på ett nytt blad som man använt så många gånger innan. Typ en lista man göra på saker man vill att den alltid ska komma ihåg.... Borde ju gå att göra i makro saken antar jag :D

Tack för hjälpen
Mvh Dirux

TosseMedlem sedan aug. 2004126 inlägg

Fråga 1 förstår jag ingenting av...

Fråga 2:
Jag skulle personligen ha gjort ett blad med en kontoplan, alltså en kolumn med ett ID-nummer och en annan med benämning. På så sätt kan du med hjälp av LETARAD hämta kontobenämningarna. Detta leder också till att du enkelt kan summera olika konton med SUMMA.OM alt. PRODUKTSUMMA.

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)