webForumDet fria alternativet

Rekomendation av Avant browser.

7 svar · 573 visningar · startad av P0ntus:en

P0ntus:enMedlem sedan juli 200617 inlägg

Vill enbart kommentera kring Avant browser:n och folk som själva vill berömma det får även skriva anledning till varför här om personen i fråga känner för det det vill säga =)

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Både FF och Opera klarar av allt som AB kan, utan att baseras på IE (Vilket jag ser som en fördel för FF och Opera)

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Den känns inte dum alls. Efter att ha funnit ett antal buggar i Opera (annorlunda uppträdande) så är denna lite kula att se på.

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

nitro2k01 skrev:

Både FF och Opera klarar av allt som AB kan, utan att baseras på IE (Vilket jag ser som en fördel för FF och Opera)

Håller med!

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Jo de här raderna kanske säger det mesta:
Yes, Avant Browser is secure. Since it's based on Internet Explorer, Avant Browser is as secure as Internet Explorer. Avant Browser supports all SSL secured websites. Avant Browser's encryption length is the same as Internet Explorer's

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

borde den inte även vara lita osäker som IE då, med tanke på hur många säkerhets fixar det kommer... :OO

P0ntus:enMedlem sedan juli 200617 inlägg

stoffe-2k skrev:

borde den inte även vara lita osäker som IE då, med tanke på hur många säkerhets fixar det kommer... :OO

Jag har inte upptäckt något osäkert med den i varje fall och har aldrig levit om eller dylikt,möjligtvis kan detta vara kränkande,men kan eventuellt vara som så att det är fel person i fråga som sitter vid datorn i sådana fall,för det mesta antar jag kommer ifrån att det är fel person som sitter vid datorn oftast.

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Lasp skrev:

Jo de här raderna kanske säger det mesta:
Yes, Avant Browser is secure. Since it's based on Internet Explorer, Avant Browser is as secure as Internet Explorer. Avant Browser supports all SSL secured websites. Avant Browser's encryption length is the same as Internet Explorer's

Säkerhet är så mycket mer än kryptering, t ex sårbarhet för olika sorters attacker. Även om IE säkert är säkrare nu än den var för ett par år sedan känns det som att jag hr hittat rätt webbläsare för mig.
Vad gäller AB så tänker jag av hävd inte ladda ner och testa den, men utifrån deras spec på sidan så upprepar jag mitt uttalande ovan.

140 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)