webForumDet fria alternativet

Kalenderprogram

4 svar · 628 visningar · startad av G*O*R*F

G*O*R*FMedlem sedan feb. 2004118 inlägg

Hej!

Jag bara undrar om någon känner till ett bra men ändå enkelt kalenderprogram till Windows XP där
man kan ha databasfilen på Internet. Man ska alltså kunna installera ett klientprogram
på flera datorer och så använder dom en gemensam databas på Internet. T.ex. så vill
jag komma åt min kalender från både hemmet och jobbet utan att ha dubbla databaser.

Kalendern ska helst inte vara för avancerad, det är endast födelsedagar och kom-i-håg
grejer som ska införas.

Någon som känner till något sånt program?

bwcMikkeMedlem sedan okt. 2004159 inlägg

Be någon göra ett ex. asp-script som du lägger på samma webbserver som databasen så kan du logga in där och läsa av databasen.
Möjlighet skulle ex. finnas att ha både privata och allmänna inlägg i kalendern.

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Kolla på Rainlendar. Jag använder det själv och tycker det fungerar bra. Det går att, precis som du efterfrågar, ha en central lagringsplats för sina händelser men det är inget jag kört med.
Gillar man inte default-looken är det bara att dra ner färdiga skins eller knåpa ihop ett själv. :)

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

google har ju en kalender... https://www.google.com/calendar

G*O*R*FMedlem sedan feb. 2004118 inlägg

dAEk^ skrev:

Kolla på Rainlendar. Jag använder det själv och tycker det fungerar bra. Det går att, precis som du efterfrågar, ha en central lagringsplats för sina händelser men det är inget jag kört med.
Gillar man inte default-looken är det bara att dra ner färdiga skins eller knåpa ihop ett själv. :)

Tack ska du ha, jag ska kika närmare på det. :-)

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)